Spring naar bijdragen

Auto slaat niet aan, geen druk bij de diesel injectoren (2.5tdi)


 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit met het volgende, afgelopen weekend heb ik mijn uitlaat van de cherokee xj gelast en sindsdien wil de motor niet meer aanslaan. Ik heb alle zekeringen gechecked en hier is niets kapot. na verder zoeken kwam ik er achter dat ik geen druk heb op het brandstofsysteem (2.5 TDI) Na mijn weten zit er een mechanische pomp op die elektronisch wordt aangestuurd. Ik ben nu dus bang dat mijn PCM het heeft begeven. Mijn vraag is nu, zit ik met deze diagnose goed en kan ik er zo een 2e hands PCM opzetten? Ik heb al een paar gezien via Ebay, maar ik heb geen ervaring in het overzetten van computers en of dit zomaar kan. Iemand die hier een idee bij heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer hem eens uit te lezen via de OBD. Vaak, niet altijd, heb je bij een opgeblazen PCM geen communicatie, dan weet je vrijwel zeker dat het de PCM is.

De benzine XJ's hoef je niet in te leren, en kun je zo een andere PCM in zetten. Of dat bij de diesel ook zo is weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zondag heb ik inderdaad de obd meter aan de auto gekoppeld en ik kwam nergens binnen. Ook dit wijst erop dat het de PCM kan zijn. Maar kan ik deze zo verwisselen met een andere 2e hands PCM of krijg ik dan problemen met oa de startblokkering/codes etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...