Spring naar bijdragen

horten en stoten


Recommended Posts

Mijn jeep ging vanochtend weer hortend en stotend over de weg…zucht. Dacht dat ik het euvel wel gevonden had, de draadbreuk bij de tps sensor. Deze heb ik inmiddels gesoldeerd en de waardes waren met de multimeter goed.

Gisteren een uurtje gereden en na een driekwartier ff het gevoel of er ineens weer een vuiltje in de sproeier kwam. Vanochtend gestart en het was mij al eerder opgevallen, bij het eerste gas geven valt de motor iets terug hij reageert bij koud ineens anders. Nu na 5 minuten op de weg horten en stoten bij laag toerental. Vorig jaar heb ik van alles vervangen. Benzine filter, bobine, kaarspitjes en kabels, tps sensor, verdelerkap. Foutcodes er uit gehaald. Nu alleen nog foutcode 12 , maar dat is van het loskoppelen van de accu… Zit nu te denken om krukassensor maar gaan te vervangen. Iemand nog suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel het euvel is opgelost. Het blijkt nu dat de nieuwe tps sensor iets dunnere polen heeft dan de oude connector. Hierdoor was er met stilstand goed contact maar zodra ik ging rijden trad er uiteraard storing op. Ik heb de oude stekker weg geknipt en vervangen voor drie geisoleerde persverbinders. Ben nu weer 800km verder zond er storing.  

jeep.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag best zeuren Siert, ik verwacht dat als ik een nieuwe sensor bestel (CROWN) dat ik gewoon een goede vergelijkbare krijg en niet een geknepen versie die in de min tolerantie zit. Ben er pas achtergekomen na wat spuiten met wd40 dat dat wel erg makkelijk van elkaar afglijd. Vorige week weer een nieuwe besteld en deze is weer anders, dan vorig jaar (waarschijnlijk een andere chinese fabriek). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...