keesg Posted June 19, 2021 Report Share Posted June 19, 2021 Het is bijna zover, nog een paar draadjes solderen en dan is de LPG installatie klaar. :-). Omdat ik de wens had de originele afneembare trekhaak te behouden heb ik besloten een iets kleinere lpg tank te monteren (netto 50 Liter) en zelf een vervangende benzine tank te ontwerpen. De vervangende tank van de vorige auto zat op een centimeter na tegen het diff deksel, ook hier is rekening mee gehouden in de nieuwe installatie. De inhoud van de vervangende benzine tank is nog steeds ca 34 liter, gelijk aan de installatie in mijn vorige KJ. De vul aansluiting heb ik nu achter gemaakt ipv aan de zijkant, het maakt dan niet uit aan welke zijde van pomp ik ga staan. Al met al best geslaagd tot nu toe, al is het wel een hele klus. Morgen de computer monteren en het bedien kastje naar binnen brengen. En dan denk ik voorzichtig aan een proefrit..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike m Posted June 20, 2021 Report Share Posted June 20, 2021 ziet er netjes uit kees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesg Posted June 21, 2021 Author Report Share Posted June 21, 2021 Vandaag vol goede moed naar de pomp. Lpg station in Oirschot was defect, dus naar moergestel. Daar getankt en rijden maar. Eerst effe een rustig stukkie opgezocht, je weet maar nooit. Overschakelen op gas...., der kwam me toch berg kabaal binnen. Had prachtige steuntjes gemaakt voor de ventielen, die gemonteerd aan de firewall. Wist alleen niet dat die klepjes zo'n kabaal maken, resoneert dus. Had op die manier dus 2 6 cilinders onder de motorkap. Thuis gekomen de ventielen anders gemonteerd en nu zijdezacht. Ben der blij mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesg Posted June 24, 2021 Author Report Share Posted June 24, 2021 Vandaag ritje Almere op en neer 260 kilometer. Verbruik 1 op 6,5. Motor loopt perfect. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted June 24, 2021 Report Share Posted June 24, 2021 Op 21/6/2021 om 12:27 PM zei keesg: Had prachtige steuntjes gemaakt voor de ventielen, die gemonteerd aan de firewall. Wist alleen niet dat die klepjes zo'n kabaal maken, resoneert dus. Had op die manier dus 2 6 cilinders onder de motorkap. Thuis gekomen de ventielen anders gemonteerd en nu zijdezacht. Ben der blij mee. Je bedoelt de injectoren? Zijn de slangen zo lang dat je de rails op de firewall kon zetten? Ik zou ze met een beugeltje op de bouten van de intake manifold zetten, en het liefst met alle slangen zo kort mogelijk maar even lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesg Posted June 25, 2021 Author Report Share Posted June 25, 2021 De twee rails hingen aan een best lange steun boven het blok, slangetjes allemaal even lang volgens de spec van de leverancier dat ging perfect. Boven de intake manifold is het zeer druk met van alles. Lucht inlaat slangen etc. maar het probleem is opgelost doet het perfect Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.