Spring naar bijdragen

LPG Installatie


keesg
 Share

Recommended Posts

Het is bijna zover, nog een paar draadjes solderen en dan is de LPG installatie klaar. :-).

Omdat ik de wens had de originele afneembare trekhaak te behouden heb ik besloten een iets kleinere lpg tank te monteren (netto 50 Liter) en zelf een vervangende benzine tank te ontwerpen. De vervangende tank van de vorige auto zat op een centimeter na tegen het diff deksel, ook hier is rekening mee gehouden in de nieuwe installatie.  De inhoud van de vervangende benzine tank is nog steeds ca 34 liter, gelijk aan de installatie in mijn vorige KJ. De vul aansluiting heb ik nu achter gemaakt ipv aan de zijkant, het maakt dan niet uit aan welke zijde van pomp ik ga staan.

Al met al best geslaagd tot nu toe, al is het wel een hele klus. Morgen de computer monteren en het bedien kastje naar binnen brengen. En dan denk ik voorzichtig aan een proefrit.....

 

computersteun.jpg

injectoren.jpg

kabelboom.jpg

tankonderauto.jpg

tankonderauto2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag vol goede moed naar de pomp. Lpg station in Oirschot was defect, dus naar moergestel. Daar getankt en rijden maar. Eerst effe een rustig stukkie opgezocht, je weet maar nooit. Overschakelen op gas...., der kwam me toch berg kabaal binnen.

Had prachtige steuntjes gemaakt voor de ventielen, die gemonteerd aan de firewall. Wist alleen niet dat die klepjes zo'n kabaal maken, resoneert dus. Had op die manier dus 2 6 cilinders onder de motorkap. Thuis gekomen de ventielen anders gemonteerd en nu zijdezacht.  Ben der blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21/6/2021 om 12:27 PM zei keesg:

 

Had prachtige steuntjes gemaakt voor de ventielen, die gemonteerd aan de firewall. Wist alleen niet dat die klepjes zo'n kabaal maken, resoneert dus. Had op die manier dus 2 6 cilinders onder de motorkap. Thuis gekomen de ventielen anders gemonteerd en nu zijdezacht.  Ben der blij mee.


Je bedoelt de injectoren? Zijn de slangen zo lang dat je de rails op de firewall kon zetten? Ik zou ze met een beugeltje op de bouten van de intake manifold zetten, en het liefst met alle slangen zo kort mogelijk maar even lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De twee rails hingen aan een best lange steun boven het blok, slangetjes allemaal even lang volgens de spec van de leverancier dat ging perfect. Boven de intake manifold is het zeer druk met van alles. Lucht inlaat slangen etc. maar het probleem is opgelost doet het perfect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...