Spring naar bijdragen

vervangen injectoren


Recommended Posts

ik heb een 2.5I Cherokee uit 1993 die zo af en toe schokt tijdens het rijden, nu wil ik de brandstof pomp, benzine filter en bobine vervangen en tevens nieuwe 4 gaats injectoren plaatsen Heeft iemand daar ervaring mee? 

Bougiekabels, verdeelkap en bougies zijn reeds vervangen maar het schokken blijft. zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, behalve meer verbruik... kan er een andere oorzaak zijn? IMG_20210615_232408_873.thumb.jpg.43c9e3f412145562b5ac65737ffa5f5f.jpgIMG_20210615_114702_resized_20210616_112850648.thumb.jpg.d992d9465c744daf7631f606e750c596.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf niet te zeggen waar het schokken vandaan komt maar ik denk wel dat je op de goede weg bent, lucht, brandstof en een vonk is wat er nodig is. De vonk lijkt mij geregeld maar de brandstof (toevoer) is idd ook belangrijk.

 

Ik zit ook te denken aan nieuwe injectoren met 4 gaten per stuk, welke heb jij waar gevonden/gekozen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17/6/2021 om 10:46 PM zei Ab:

Schokken kan zomaar omdat de krukas of nokkenas sensor slecht begint te worden. Ik zou het niet direct in de injectoren zoeken.

Ik heb dan wel een een YJ maar zit eigenlijk met hetzelfde euvel, af en toe wil hij nog wel eens schokken en inhouden. Al het bovenstaande behalve dan de injectoren heb ik vorig jaar vervangen. Misschien toch ook maar eens gaan kijken naar die krukas of nokkenas sensor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17/6/2021 om 3:14 PM zei dadunk:

Ik durf niet te zeggen waar het schokken vandaan komt maar ik denk wel dat je op de goede weg bent, lucht, brandstof en een vonk is wat er nodig is. De vonk lijkt mij geregeld maar de brandstof (toevoer) is idd ook belangrijk.

 

Ik zit ook te denken aan nieuwe injectoren met 4 gaten per stuk, welke heb jij waar gevonden/gekozen?

ik heb ze van Ebay, import uit Amerika. had reeds eerder besteld 6 x daar er was verteld dat de injectoren van de 4 en 6 cylinder het zelfde waren....dat klopt dus niet. van de 6 cylinder zijn kleiner. heb nu weer nieuwe besteld en deze zijn wel goed van maat. 

 

Op 17/6/2021 om 3:14 PM zei dadunk:

Ik durf niet te zeggen waar het schokken vandaan komt maar ik denk wel dat je op de goede weg bent, lucht, brandstof en een vonk is wat er nodig is. De vonk lijkt mij geregeld maar de brandstof (toevoer) is idd ook belangrijk.

 

Ik zit ook te denken aan nieuwe injectoren met 4 gaten per stuk, welke heb jij waar gevonden/gekozen?

 

Op 17/6/2021 om 3:14 PM zei dadunk:

Ik durf niet te zeggen waar het schokken vandaan komt maar ik denk wel dat je op de goede weg bent, lucht, brandstof en een vonk is wat er nodig is. De vonk lijkt mij geregeld maar de brandstof (toevoer) is idd ook belangrijk.

 

Ik zit ook te denken aan nieuwe injectoren met 4 gaten per stuk, welke heb jij waar gevonden/gekozen?

heb nog een setje liggen voor de 6 in line.....verkeerd besteld daar ik verkeerde informatie gekregen had, de 4 en 6 cylinder zouden de zelfde injectoren hebben. echter zijn die van de 6 cylinder kleiner. heb nu alsnog de juiste besteld. bij interesse kan je mij mailen, kan foto's sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Koperdraad:

Ik heb dan wel een een YJ maar zit eigenlijk met hetzelfde euvel, af en toe wil hij nog wel eens schokken en inhouden. Al het bovenstaande behalve dan de injectoren heb ik vorig jaar vervangen. Misschien toch ook maar eens gaan kijken naar die krukas of nokkenas sensor

12 uur geleden zei Koperdraad:

Ik heb dan wel een een YJ maar zit eigenlijk met hetzelfde euvel, af en toe wil hij nog wel eens schokken en inhouden. Al het bovenstaande behalve dan de injectoren heb ik vorig jaar vervangen. Misschien toch ook maar eens gaan kijken naar die krukas of nokkenas sensor

het bleek de Nokkenas sensor te zijn....., maar ik ga toch brandstofpomp, injectoren en filter vervangen.... na 28 jaar geen overbodig iets denk ik....

sensor.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Andre Sleeuwits:

ik heb ze van Ebay, import uit Amerika. had reeds eerder besteld 6 x daar er was verteld dat de injectoren van de 4 en 6 cylinder het zelfde waren....dat klopt dus niet. van de 6 cylinder zijn kleiner. heb nu weer nieuwe besteld en deze zijn wel goed van maat. 

 

 

heb nog een setje liggen voor de 6 in line.....verkeerd besteld daar ik verkeerde informatie gekregen had, de 4 en 6 cylinder zouden de zelfde injectoren hebben. echter zijn die van de 6 cylinder kleiner. heb nu alsnog de juiste besteld. bij interesse kan je mij mailen, kan foto's sturen.

 

IMG_20210618_100156_resized_20210618_112616005.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...