Spring naar bijdragen

LPG in een Jeep Grand Cherokee 5.2 1996


OrangeJeep
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb pas een nieuwe prachtige oranje jeep grand cherokee gekocht! Nou was mijn vraag, wat kost een LPG inbouw?
Het op benzine rijden is nogal duur (zeker nu met bij ons een prijs van 1,95 per liter)

Kan ik een bestaande lpg tank overnemen of moet dit een compleet nieuwe zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een gasinstallatie kun je geen bestaande tank overnemen.

De gasvoerende leidingen zoals vulsslang en de leiding van de tank naar de verdamper mogen ten tijde van montage niet ouder zijn dan 2 jaar. De tank staat volgens mij 10 jaar voor. Verder moet je bij de tank een tankcertificaat hebben. Verder wil je de wegenbelasting voor G3 gaan betalen. Hiertoe moet er een G3 certificaat afgegeven worden. Dit certificaat wordt afgegeven door de leverancier van de installatie en staat ook op kenteken. Het is dus niet zondermeer mogelijk een installatie over te zetten van de ene naar de andere auto zonder medewerking van de leverancier (dit is meestal niet de inbouwer maar echt de fabricant van de installatie)

Ik heb zelf in april 2019 een installatie in laten bouwen in een KJ. De kosten hiervoor waren ca €2400,= . Dit is dan voor de installatie incl gastank en een vervangende benzinetank, verder heb ik de auto uit laten rusten met een klepsmeer systeem. Dit zat ook bij de prijs in. Deze installatie heb ik eind vorig jaar uit die auto gehaald en nu ingebouwd in eenzelfde auto dat G3 certificaat heb ik kunnen regelen gelukkig. Dit zelf inbouwen wil je het een beetje netjes doen is een dag of 4 werk zonder ervaring 😞

Bij een grand kunnen ze een ringtank in plaats van het reservewiel leggen. Dit is goedkoper dan de onderbouw combi van mijn KJ. Daar staat tegenover dat het wellicht een v8 is dus de installatie onder de motorkap is iets duurder.

Maar qua rijden kan ik het aanraden, scheelt idd ruim €1,= de liter zeker de moeite waard.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...