Spring naar bijdragen

Koplampen 2020 Renegade Limited


UrMom
 Share

Recommended Posts

@Admin: indien dit topic hier niet op z'n plaats staat, voel je vrij om het naar de juiste plek te schoppen, ik twijfelde tussen elektronica en body-accessoires...

 

Bij deze een vraagje voor kenners:

 

M'n vrouw haar Jeep Renegade komt er komende dinsdag aan, splinternieuw, bj2020... alleen heb ik er geen idee van of het standaard (halogeen) koplampen zullen zijn, of LED allround...


Waarom:

- de wagen zélf hebben we nog niet IRL gezien, wel een stockmodel.

- Ik heb gelezen dat de LED Koplampen in een optiepakket zitten (iets met visibility) maar wat ik raar vind: in onze optielijst staan andere opties binnen ditzelfde pakket (zoals regensensor etc.) wél aangevinkt?

- verkoper (bij Cardoen) kon het niet met zekerheid zeggen en zei me dat het wellicht de standaard lampen zullen zijn (maar ik begrijp ook dat dat een beetje is om zich in te dekken en te voorkomen dat: indien hij ons vertelt dat het wel de LED's zullen zijn, en het blijkt dan niet zo te zijn, dat we daar snel terug zullen staan)

- Op de JEEP website geraak ik er dus niet uit en als ik afbeeldingen zoek op Google, kom ik ze beiden tegen (standaard halogeen koplampen als LED's)

- érgens -weet niet meer waar- las ik dat het nieuwste model (2020) standaard LED heeft en het geen optie meer is...

 

 

Wat is er nu van aan? Iemand een idee wat te verwachten?

 

Het is een detail en voor m'n vrouw maakt het niks uit maar ik zou het wel een beetje stom vinden dat een splinternieuwe wagen, bouwjaar 2020, catalogusprijs 28.000 euro, nog 'cheapo' halogeen lampen heeft en geen LED's als standaard.

 

En als het toch zo blijkt te zijn: waarom zitten die andere opties dan wel in onze optielijst, heeft men ons bedot en de (dure) lampen vervangen door een setje standaard spiegelreflectoren die ze nog liggen hadden van een ouder of meer basis model?

 

allemaal vragen die ik me stel, hopelijk vind ik hier wat duiding want online vind ik het niet, naar JEEP heb ik ook al gebeld, daar kan de dispatch me uiteraard niet helpen met zo'n technische vraag, sturen ze 5 dagen later zo'n standaard-mailtje op met veel tekst en 0 antwoord op mijn vraag, en bij Cardoen horen ze het ook donderen in Keulen.

 

Dus TL:DR:

Heeft het nieuwste model Jeep Renegade Limited 1.0 T3 120pk standaard LED lampen of zitten die in een optiepakket zoals bij de vorige versie?

bewerkt door UrMom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, een beetje koffiedik kijken....

Bouwjaar 2020 kan een 2021 model zijn, maar ook niet. Productie voor een nieuw model begint meestal in september van het voorgaande jaar. Dus wat heb je precies gekocht? Ik zou het "probleem" bij de verkoper neerleggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4/6/2021 om 8:08 PM zei Ab:

Sja, een beetje koffiedik kijken....

Bouwjaar 2020 kan een 2021 model zijn, maar ook niet. Productie voor een nieuw model begint meestal in september van het voorgaande jaar. Dus wat heb je precies gekocht? Ik zou het "probleem" bij de verkoper neerleggen...

Heb al enigszins een antwoord gekregen van een lokale JEEP verdeler waar ik effe naar gebeld heb, die was duidelijk: zéker weet je het pas wanneer de wagen geleverd wordt, maar wellicht zal het met de gewone spiegelreflectoren halogene koplampen zijn.

 

Waarom: Gekocht bij Cardoen, Cardoen koopt auto's op uit andere landen, niet alleen occasie maar ook nieuw (zoals de onze)... Probleem is dat andere landen vaak andere optiecombinaties verkopen. Het zijn combinaties die je bij een Belgische JEEP verdeler zelden zal zien maar je wel kan tegenkomen in bvb. Litouwen. In dit geval zal het dus zijn dat de 3 van de 4 opties uit het visibility-pakket (sensoren, auto-regenwissers, auto grootlicht etc.) wel zullen in de wagen zitten, maar de duurste optie uit dat pakket (Smartbeam LED koplampen) dan weer niet.

 

Op zich maakt me dat niet zoveel uit: we hebben de opties nagekeken voordat we gekocht hebben en zijn heel tevreden met de opties, ik ging er dan ook van uit dat de LED's standaard waren en dat de reden was waarom ze niet tussen de opties stonden... My bad...

Nu kan ik die steeds op een later moment laten inbouwen maar helaas zal dat een pàk duurder zijn dan de prijs van die ledlampen als optie bij het kiezen van je uitrusting... ECU moet aangepast, wellicht andere bekabeling, werkuren... Ik hoorde prijzen van zo'n 1300 euro per unit... mjah, dat is het niet waard...

Stom, maar goed: wel iets uit geleerd dus da's dan weer positief.

bewerkt door UrMom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...