Spring naar bijdragen

Afscheid van een trouwe, trouwe en gewaardeerde vriend....


Vsk996
 Share

Recommended Posts

Net de JLU vervangen na iets meer dan 2 jaar trouwe dienst en veel plezier. Beroepsmatig, ondanks het een lichte vracht is, niet zo praktisch... 

Gelukkig blijft de vervanger een Jeep. Net de bon getekend voor een Gladiator Sport... levertermijn wel 8 a 9 maanden ! Dus de JLU nog een tijdje bij ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Change of plans...

Na wat heen en weer gebel en gemail met de garage de voorbije weken de bestelling van de Gladiator Sport met levering ergens april 2022 geannuleerd. Bij de garage had men een demo voortuig staan welke beschikbaar kwam en heb deze genomen in plaats van te wachten op de nieuwe volgend jaar. Komt voor professioneel gebruik beter uit want ruimte in de JKU was eigenlijk te krap (en zelfs een sport is eigenlijk 'te mooi' om zaken mee te vervoeren)

Maar goed de 'nieuwe al een klein beetje gebruikte' gladiator is dus gisteren geleverd met veel meer opties dan diegene welke ik eigenlijk in bestelling had. Het is nu een launch edition waarvan de basis eigenlijk een Overland uitvoering is (van wat ik zie op de zetels). Veel ervaring is er nog niet te melden - de motor is deze welke ik kende uit mijn 2018 GC (hopelijk met betere ervaringen en geen 'ontplofte' motor na 43.000km) een 3.0l diesel met volgens mij ook dezelfde versnellingsbak (in ieder geval bak en motor reageren min of meer gelijk - ook het 'lawaai' van de motor is eigenlijk hetzelfde). Er zit niet veel pit in vind ik (maar er staan ook nog maar 700km op) - en ik denk ook dat er wat PK's opgeofferd zijn aan het koppel wat deze morgen in de regen in ieder geval leidde tot uitbreken van de achterkant bij het minste beetje gas (stond wel in 2 - zal straks eens in '4H auto' zetten) en de Wrangler had daar ook wel wat last van

Ik heb ook de indruk dat de auto stugger geveerd is dan de Wrangler maar lijkt wel iets comfortabeler over verkeersdrempels (maar is maar een eerste indruk). In ieder geval zijn de stoelen veel harder dan de stoffen stoelen uit de Wrangler... We zullen wel zien... en je moet dit ook niet kopen voor het comfort natuurlijk 

J1.jpg

J2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...