Spring naar bijdragen

LPG G3 in een JKU 2012


-AJ-
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik ga een G3 installatie (laten) inbouwen in mijn JKU 2012 3.6l

Nu kom ik vooral Prins tegen als een goed merk. (80 liter, 1650ex plus inbouw) Geadviseerd wordt mij om ook een klep smeer systeem erbij aan te schaffen. €200,-

Vraag voor de gasrijders: Wat is jullie ervaring?  Is er een groot verschil in merken?

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei brandend zand:

Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer. 

bedankt voor je reactie! Ik heb geen idee of de JKU 2012 3.6l geharde klepzittingen heeft..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Waarschijnlijk sta je met een 80 liter tank netto 64 liter wel heel vaak bij de pomp.

Heb in 2011 een Vialle installatie met directe vloeibare LPG injectie door Henk Boertien in een JKU 2007 3,8L laten inbouwen.
Nooit een probleem mee gehad.

Met een 100 liter tank achter de achterbank en als ik het over zou doen en indien mogelijk voor onderbouw gaan.

 

 

bewerkt door Groentje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 19/5/2021 om 8:23 PM zei Groentje:

 

 

Waarschijnlijk sta je met een 80 liter tank netto 64 liter wel heel vaak bij de pomp.

Heb in 2011 een Vialle installatie met directe vloeibare LPG injectie door Henk Boertien in een JKU 2007 3,8L laten inbouwen.
Nooit een probleem mee gehad.

Met een 100 liter tank achter de achterbank en als ik het over zou doen en indien mogelijk voor onderbouw gaan.

 

 

Ik heb nu netto 50 liter onder de KJ, dan sta je idd vaak bij de pomp, maar 75 liter benzine is ook zo op. Dat is dan €35 euro vs €130. Wil geen tank in de auto moest eronder tja dan is het een kleinere tank.

Voor wat het klepsmeer systeem, ik heb het er bij mij inzitten. Kost denk ik 60 euro aan van die olie per jaar die kosten neem ik maar voor lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon voor Prins gaan. Prins is gewoon goed doorontwikkeld en gebruikt hoge kwaliteit injectoren, en heeft bovendien vaak vanuit de fabriek al kant en klare softwarepakketten specifiek voor de desbetreffende motor. Zit de gasboer niet nog eens urenlang te rommelen om de afstelling een beetje in orde te krijgen.

Vialle is leuk met de vloeibare injectie (koud de cylinder geinjecteerd) maar er zijn een hele hoop auto's in de fik gegaan omdat de injectoren gingen lekken. Daarnaast gaan de pompen in de tank ook nog eens erg vaak stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Masis:

Vialle is leuk met de vloeibare injectie (koud de cylinder geinjecteerd) maar er zijn een hele hoop auto's in de fik gegaan omdat de injectoren gingen lekken. Daarnaast gaan de pompen in de tank ook nog eens erg vaak stuk.

En als je dan onderbouw heb dan geeft dat direct een hoop werk. Tevens een dure reparatie. Als je een verdamper installatie hebt dan kun je zelf nog evnt de verdamper wel vervangen voor een andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei keesg:

En als je dan onderbouw heb dan geeft dat direct een hoop werk. Tevens een dure reparatie. Als je een verdamper installatie hebt dan kun je zelf nog evnt de verdamper wel vervangen voor een andere.

Tja dat zal, maar sinds inbouw in 2011 met Vialle nog nooit een probleem ondervonden ook niet met de injectoren of met de pomp.
En de meeste hebben in die 10 jaar hun Jeep al lang weer verkocht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Groentje:

Tja dat zal, maar sinds inbouw in 2011 met Vialle nog nooit een probleem ondervonden ook niet met de injectoren of met de pomp.
En de meeste hebben in die 10 jaar hun Jeep al lang weer verkocht.

 

het is natuurlijk ook niet zo dat iedere installatie kapot gaat, gelukkig niet.... 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...