Spring naar bijdragen

Info gezocht over trekgewicht en kogeldruk van de Compass


Recommended Posts

Goedmorgen,

Wij zijn op zoek naar een andere auto....deze moet minimaal 1500kgs kunnen trekken. Dus heb ik de Compass aan mijn vrouw laten zien, het enige wat mijn min of meer tegenhoud is de 60kgs kogeldruk bij een Compass.

Dat is in vergelijking met andere merken toch wel aan de lage kant normaal toch 75kgs  en tegenwoordig vaak 100kgs.

Nu is het probleem dat wij een aantal keer in de maand een paardentrailer trekken, alleen met het paard erin kun je niet de kgs meten. 

Heeft iemand ervaring met een dergelijke trailer achter een Compass? 

Wij wonen in Zeeland en daar is geen Jeep dealer dus je ziet ze hier ook niet heel veel rijden. 

Mvg,

Axel

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

Leeg weegt onze trailer "maar" 540kgs op kenteken en het paard weegt 570kgs (onlangs gewogen). We reden eerst met onze RN Captur 0.9Tce voor deze trailer haha 1200kgs trekgewicht en 75kgs kogeldruk. Voor de lokale 30/50/60 wegen geen enkel probleem bij 80 vond ik het zelf niet zo prettig auto weegt maar 1150kgs. Nu hebben we bijna 2 jaar geleden, omdat de RN nog maar 2 jaar oud was, een Hyundai Tucson 2008 gekocht die mag 1500 trekken, kogeldruk ook 75 als ik me niet vergis. Nette en luxe uitvoering maar met trailer een prima combi maar vrouwlief rijdt er ook dagelijks mee naar de stal zeg maar en dan slurpt ie best (1op9,5) zouden dus net als er voor gewoon weer een kleine stadsauto willen en dan voor de RN een iets grotere voor als we met de trailer weg willen. 

Heb de vrouw al meerder auto's laten zien maar ze blijft maar naar die Compass kijken, het is ook niet echt een prijspakker om het zo maar te zeggen. Nu vind ik het 2021 model van binnen wel verbeterd. 

bewerkt door Axel57
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom zijn we ook gestopt met de RN 3 cilinder er voor te zetten en hebben we een 2.0L Tucson gekocht.  Het trekken van de trailer is 1 a 2x per maand en dan binnen een straal van ca 10km. Dus ook geen km.

Daar zit ook net het probleem aan de ene kant moet ik lekker zo blijven rijden met ca 7000km per auto en aan de andere kant zou ik wel weer wat anders willen. 

Alleen die 60kgs kogeldruk lijkt me zo laag?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...