Spring naar bijdragen

Nieuwe eigenaar 3.0 CRD 2007


Recommended Posts

Goedemiddag allen,

 

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een 3.0 CRD Limited uit 2007. De bedoeling is dat deze over een half jaar als oldtimer gereden wordt. Hopelijk voor in ieder geval een paar jaar. 

De auto rijdt super, maar ik zou hem toch graag eens goed willen laten nakijken en misschien een beetje op laten knappen. Zoals interieur en/of exterieur behandelingen.

Na een beetje bladeren door de (veelal verouderde) topics hier op het forum ben ik o.a. Karel Oto tegengekomen, ik denk dat ik hem zal bellen voor een check en misschien tips of preventieve maatregelen. 

Zijn er misschien nog meer tips voor leuke adressen met Jeep specialisten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, michel1972 said:

Welkom hier en gefeliciteerd.

Praat me even bij Oldtimer...........?

Bedoel jij niet Youngtimer? Dat is interessant als je hem zakelijk rijdt en dat zal dan ook het geval zijn bij jou neem ik aan.

Elke jeep dealer / garage is een specialist als het gaat om dergelijke auto's. Bedenk wel goed dat dergelijke garages ook iets andere prijzen hanteren dan een niet jeep dealer / garage die misschien net zoveel kennis heeft maar onderaan de factuur een iets leuker bedrag heeft staan.

Dankjewel!

Ik bedoelde inderdaad youngtimer en deze komt op de zaak over een half jaar. 

Dat dealers specialisten zijn snap ik, maar voor elk merk en model zijn ook vaak onafhankelijke garages te vinden met veel kennis en schappelijke prijzen toch? 

Heb nog niet veel namen gevonden op het forum. Ik zou denk ik binnenkort wel even een (preventieve) inspectie willen laten doen, misschien voor de zekerheid automaat spoelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 5/6/2021 at 8:15 PM, brandend zand said:

Maasbach in Amersfoort eens bellen?

 

Bedankt, ziet er ook goed uit. 😃

  

9 minutes ago, mike m said:

garage modern delft.

top garage

Dank je. Had deze ook al op forum voorbij zien komen. Overigens geen website blijkbaar?

 

Omdat er bij de auto geen duidelijke onderhoudshistorie zat, wil ik de auto even grondig aanpakken. 

Ik heb nu nieuwe olie en olie-, lucht- en brandstoffilters besteld. Dinsdag ga ik langs bij autrans om de automaat na te kijken en/of te spoelen. 

Ondertussen heb ik al gezien dat er wat olie gelekt is op de bodemplaat, (nog) niet op de grond onder de auto. Wat in eerste instantie opvalt is dat er bij de turbo inlaat veel olie zit. Als ik het goed begrepen heb, komt dat door de welbekende "oranje" afdichting. Plaatjes toegevoegd.
- Kan iemand me misschien adviseren hoe dit heet en hoe ik aan de verbeterde versie kom om in te bouwen? 

Onder de auto gelegen zie ik een stekker zitten die behoorlijk versteleten eruit ziet. Daar heb ik ook een plaatje van toegevoegd.
- Weet iemand toevallig wat dit voor stekker is en of ik deze kan vervangen? 

Sowieso ben ik benieuwd naar tips en bekende kwaaltjes, we sleutelen graag zelf en willen deze auto technisch goed op orde te brengen. Wat we (beter) niet zelf kunnen doen mag ook de vakman doen. 😉 Als volgende stappen wil ik dan graag het interieur oppeppen. 

Stekker 1.jpeg

Stekker 2.jpeg

Turbo inlaat.jpeg

Turbo inlaat (2).jpeg

bewerkt door Kisha
Quote toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die air intake ziet er inderdaad al niet fraai uit met ty-raps eromheen om de boel bij elkaar te houden....  Je kan Jeep-parts gewoon even bellen, ze hebben niet alles in de webshop staan.

De "stekker"aan de onderzijde is volgensmij een deel van een bedieningskabel van de bak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 hours ago, Ab said:

Die air intake ziet er inderdaad al niet fraai uit met ty-raps eromheen om de boel bij elkaar te houden....  Je kan Jeep-parts gewoon even bellen, ze hebben niet alles in de webshop staan.

De "stekker"aan de onderzijde is volgensmij een deel van een bedieningskabel van de bak?

Heb het nagevraagd per mail bij Jeepparts. 

Wij dachten het ook van het van de bak is, maar het ziet er wel slecht uit. Misschien kan het geen kwaad. 

Als laatste technische "probleem" heb ik nog dat de Cruise Control uitvalt op het moment dat de koplampen aan gaan. Zowel handmatig als in automatische stand. Voor de rest werkt cruise control prima. 😕 Misschien dat de aarde op het chassis niet goed is of ergens anders een kortsluiting zit. Is een kwestie van zoeken en alles nalopen denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 hours ago, michel1972 said:

Ververs ook de olie in de Quardratrac II tussenbak gelijk als je toch bezig bent met het onderhoud aan de jeep.

Garage Modern heeft geen website nodig. Kwaliteit spreekt voor zich.

 

Ga ik doen of regelen. Misschien weten ze dat bij Autrans a.s. dinsdag ook. 

Overigens vanmiddag (in de regen) ineens motorstoring en ESP/BAS lampje branden. Motorstoring code P 0703. Na een beetje hierover gezocht te hebben, heb ik het vermoeden dat dit wellicht met hetzelfde probleem te maken heeft als de cruise control die uitvalt als de koplampen aan gaan. 

bewerkt door Kisha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week bij de bekenden in Tiel geweest om even uit te lezen e.d. Op zich alles goed, enigste is dat waarschijnlijk de warmtewisselaar lekt. 

Binnenkort kom ik terug om ABS sensor te wisselen en dan kijken we iets dieper of het daadwerkelijk zo is, en of we dat op korte termijn moeten vervangen, ik denk het wel. 

Daarnaast maakt komt er een suizend geluid ergens achter onder auto vandaan bij het accelereren. Het is vooral merkbaar op ongeveer 100 km/u als je zachtjes het gaspedaal indrukt. Zodra gas los is is suizen weg. Misschien dat daar nog iets aan gedaan kan worden. 

Tevens de automaat laten spoelen bij autrans, geen merkbaar verschil bij het schakelen. Op zich merk ook niet heel veel verkeerds bij het schakelen, hoewel hij bij lage toeren af en toe in een van de eerste 2 versnellingen "bonkt." 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8/5/2021 om 2:53 PM zei Kisha:

Heb het nagevraagd per mail bij Jeepparts. 

Wij dachten het ook van het van de bak is, maar het ziet er wel slecht uit. Misschien kan het geen kwaad. 

Als laatste technische "probleem" heb ik nog dat de Cruise Control uitvalt op het moment dat de koplampen aan gaan. Zowel handmatig als in automatische stand. Voor de rest werkt cruise control prima. 😕 Misschien dat de aarde op het chassis niet goed is of ergens anders een kortsluiting zit. Is een kwestie van zoeken en alles nalopen denk ik. 

Cruisecontrol-issue kan worden veroorzaakt door slechte massa van een van de achterlichten. Stroom zoekt dan een weg via het remlicht naar de andere kant. De cruisecontrol detecteert spanning op de remlichten en schakelt uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 hours ago, ours alpin said:

Cruisecontrol-issue kan worden veroorzaakt door slechte massa van een van de achterlichten. Stroom zoekt dan een weg via het remlicht naar de andere kant. De cruisecontrol detecteert spanning op de remlichten en schakelt uit.

Hah goed gedacht. Volgens mij ben ik het vergeten te melden, maar de cruise control issue lag inderdaad aan een defect remlicht. Lampje wisselen en het was opgelost. 😄 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...