zjsid Posted May 4, 2021 Report Share Posted May 4, 2021 Hi, de automaat van ZJ 98 heeft soms wat kuren: een enkele keer schakelt hij netjes door naar de OD, maar valt dan weer terug om daarna weer naar OD te schakelen. Hij heeft dan een tijdje wat moeite om de OD vast te houden, zo lijkt het. Iemand al ervaring mee gehad en het kunnen oplossen? Olie automaat verversen en filter tegelijk vervangen? ik dacht aan Governor solenoid 46RE, maar misschien eerst olie verversen. TPS is net nieuw (mopar), kabels, bougies ook 2 maanden terug vervangen. mvg Sidney Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carelse Posted May 4, 2021 Report Share Posted May 4, 2021 Hoeveel km gelopen, als sensor kapot is krijg je een foutcode, ik denk eerder aan je kleppenhuis/ brein van je 46RE, zoals ik het lees houd hij de druk niet vast. 1---2 2---3 schakelt hij wel goed ligt het ook niet aan olie Alles slijt ook je 46RE, in Renswoude zit een bedrijf die reviseerd kleppenhuizen en hebt ruil/geteste/verbeterde op voorraad. Succes,🤙🤙 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zjsid Posted May 4, 2021 Author Report Share Posted May 4, 2021 Bedankt Carelse, de KM stand is inmiddels bijna 310k. tot aan 3 schakelt hij prima op en terug. alleen 3 naar 4 hapert dus (soms). Geen foutcode gekregen. Ik had op US Jeepforums gelezen dat Governor Solenoid de overdrive regelt. misschien heb ik geluk en is alleen vervangen van deze al voldoende. 🤞 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carelse Posted May 4, 2021 Report Share Posted May 4, 2021 Ok we gaan het horen of het de GS is, de kosten 150 euris zijn het niet, en een paar liter ATF4+ die van Febi Bilstein 5L MS9602 35 euris, doe je Best 🤙 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zjsid Posted May 4, 2021 Author Report Share Posted May 4, 2021 Doe ik Eerst ff zoeken naar originele Mopar governor solenoid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted May 4, 2021 Report Share Posted May 4, 2021 Ja, heb ik ook een tijdje last van, niet dat hij eruit springt maar als ik op snelheid rij en dan gas bij geef dat hij eerst weer uit OD springt en later pas weer oppakt. GS heb ik al een paar jaar op de plank liggen van Borg Wagner, maar geen tijd voor gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts