Spring naar bijdragen

46RE overdrive issue


Recommended Posts

Hi,

de automaat van ZJ 98 heeft soms wat kuren: een enkele keer schakelt hij netjes door naar de OD, maar valt dan weer terug om daarna weer naar OD te schakelen. Hij heeft dan een tijdje wat moeite om de OD vast te houden, zo lijkt het. 

Iemand al ervaring mee gehad en het kunnen oplossen?

Olie automaat verversen en filter tegelijk vervangen? ik dacht aan Governor solenoid 46RE, maar misschien eerst olie verversen.

TPS is net nieuw (mopar), kabels, bougies ook 2 maanden  terug vervangen.

mvg

 

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel km gelopen, als sensor kapot is krijg je een foutcode, ik denk eerder aan je kleppenhuis/ brein van je 46RE,

zoals ik het lees houd hij de druk niet vast. 1---2  2---3 schakelt hij wel goed ligt het ook niet aan olie

Alles slijt ook je 46RE, in Renswoude zit een bedrijf die reviseerd kleppenhuizen en hebt ruil/geteste/verbeterde

op voorraad.

Succes,🤙🤙 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Carelse, 

de KM stand is inmiddels bijna 310k.  tot aan 3 schakelt hij prima op en terug. alleen 3 naar 4 hapert dus (soms). 

Geen foutcode gekregen.

Ik had op US Jeepforums gelezen dat Governor Solenoid de overdrive regelt. misschien heb ik geluk en is alleen vervangen van deze al voldoende. 🤞

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb ik ook een tijdje last van, niet dat hij eruit springt maar als ik op snelheid rij en dan gas bij geef dat hij eerst weer uit OD springt en later pas weer oppakt. GS heb ik al een paar jaar op de plank liggen van Borg Wagner, maar geen tijd voor gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...