Spring naar bijdragen

Zand in de band?!?


Recommended Posts

Hi,

Na een weekendje spelen in het zand liep mijn rechter voorband langzaam leeg. Bij de bandenboer geweest en toen bleek dat er kleine korrels zand in de band zaten en dus ook tussen de band en de velg. Ik heb de XHD alu velg met de 285/70 R17 121 R BF GOODRICH All Terrain T/A KO2. Velg en band helemaal schade vrij.

 

Waarschijnlijk is het mis gegaan toen ik de banden wat heb afgelaten voordat ik door een poel met water ging. Daarna weer opgepompt en twee dagen later merkte ik de leegloop.

Is er iets wat je daaraan kan doen? Of is het domme pech? (Beatlock wil ik niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei DogJeeper:

Minder ver laten aflopen of een smallere velg. Band blijft dan strakker op de velg zitten.

Of dichtkitten 😄.

Ik heb met dezelfde maat velgen, standaard banden en ook aflaten naar 1.2 bar eigenlijk nooit eerder problemen gehad.

Mn kit is op... misschien dan maar dicht nieten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, BF Goodrich banden hebben dit.  Het zijn zeer goede banden met een lange levensduur maar..... zwakke flanken.

Enige remedie die echt helpt is de voorbanden niet onder de 1,5 bar, Achterbanden zijn hier minder gevoelig voor. Als je echt lager wilt, en dat wil je als je serieus terrein rijdt, zijn zg Internal Beadlocks een ideale oplossing. Misschien niet zo fancy als Beadlock velgen maar veel praktischer. 

Succes, Siert. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Helaas, BF Goodrich banden hebben dit.  Het zijn zeer goede banden met een lange levensduur maar..... zwakke flanken.

Enige remedie die echt helpt is de voorbanden niet onder de 1,5 bar, Achterbanden zijn hier minder gevoelig voor. Als je echt lager wilt, en dat wil je als je serieus terrein rijdt, zijn zg Internal Beadlocks een ideale oplossing. Misschien niet zo fancy als Beadlock velgen maar veel praktischer. 

Succes, Siert. 

 

Dank voor je informatie. Ik zal het houden bij de 1.5 bar op de voorbanden in elk geval en als het vaker gebeurd kijken of ik iets met internal Beadlocks moet gaan beginnen.

Groet

Annejan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei michel1972:

Binnenbanden erin laten plaatsen.

Hi Michel,

Dat zou ook een optie kunnen zijn inderdaad. Kan wel zijn dat er dan alsnog zand in de band komt bij het aflaten en dan krijg je op den duur toch weer problemen.

 

Groet Annejan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien is het niet de bedoeling dat je binnenbanden monteert in tube-less  banden! 

In tegenstelling tot een Internal Beadlock,  die je op een druk van 3 a 3,5 atm houdt, laat je een binnenband natuurlijk af in het terrein. Dan gebeurd er dus precies hetzelfde met de band.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei michel1972:

Denk dat het weinig verschil geeft in het terrein of je de banden op 1.2 bar of gewoon met 1.6 bar erin gaat rijden in het terrein. 

Ik denk dat je op zand ondergrond weldegelijk het verschil merk tussen 1.6 en 1.2 bar in de banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Internal bead lock werkt goed, ik heb zelf een aantal jaar geleden een set velgen gedaan met MaxxGrip bead lock systeem, die waren gekocht bij Hoogstra Auto sport.

MaxxGrip en Staun hebben mijn voorkeur van wegen de materiaal keuzen en de Air channel de ze gebruiken, de rode inner beadlock die Hoogstra nu verkoopt vindt ik zelf minder maar volgens mij kan hij de Maxx grip nog wel leveren.

De aanschaf per stuk was destijds dacht ik tussen de 160 a 180€ per stuk

ALL-ILLUSTRATIONS-10.jpg 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...