Spring naar bijdragen

Problemen temperatuur


Recommended Posts

Mijn jeep cherokee kj diesel 2.8 loopt warm tot bijna op koken toe. Nieuwe thermostaat geplaatst mag niet helpen.  Verder heeft hij contineu een storing . Foutcode p0871 . Dit schijnt een sensor van de versnellingsbak te zijn. Hij gaat dan in de noodloop en schakelt niet meer over . We hebben alle 3 de druksensors vervangen. Foutcode gaat uit en weer aan . Ik weet het niet meer wat te doen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Welkom Nikki!

Foutcode P0871  is een storing gerelateerd aan het electrisch circuit van de druksensors van de bak. De FSM zegt er het volgende over:

P0871 JEEP OD Pressure Switch Rationality Fault
Possible causes
– OD Pressure Switch harness is open or shorted
– OD Pressure Switch circuit poor electrical connection
– Faulty OD Pressure Switch
– Internal transmission damage
– Faulty Engine Control Module (ECM)
– Faulty Transmission Control Module (TCM)

Checken en uitsluiten dus! Heeft je garage dit ook gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het optreden van de ze storing gaat de motor in "limp mode" (in Nederlands "nood loop") Het zou kunnen dat dit een hogere temperatuur als normaal tot gevolg heeft. Een nieuwe thermostaat gaat dit waarschijnlijk niet oplossen. Ik zou eerst de versnellingsbak storing gaan oplossen, daarna de hoge temperatuur. 

Weet je garage eingenlijk wel wat ze aan het doen zijn? Of wordt er gewoon wat geprobeerd en nieuwe onderdelen erin geschroefd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gereden, motor managementlampje ging uit. Temperatuur stond 1 streepje over de helft.

Rijden thuis de oprit op . Lampje weer aan. ? Iemand nog tips. Morgen gaat hij naar de monteur. Hij weet het ook niet meer  ?

bewerkt door Nikki wolkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik de viscofan verdenken, is die nog goed? De 2.8L KJ's hebben naast de viscofan ook een elektrische fan voornamelijk voor de airco, sprint deze wel bij?

1 uur geleden zei Nikki wolkers:

Als ik de verwarming aanzet zakt de temperatuur naar normaal. Half 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het probleem met de temperatuur is opgelost. Thermostaat en fan waren het niet waarschijnlijk de rubber van de dop van het koelsysteem . Het koelvloeistof tankje. Het systeem kwam waarschijnlijk niet op druk. De wijzer blijft nu netjes in het midden. Nu alleen de transmissie problemen nog . Code melding p0871. Waarschijnlijk komt de olie niet op druk in de bak. We hebben de druksensors vervangen. We hebben de code gewist. Hij loopt een aantal dagen normaal. Dan geeft hij weer motormanagement aan en weer de code. We rijden eigenlijk altijd hetzelfde. Lampje aan - limp modus- blijft bij 80 km in de versnelling hangen schakelt niet over. - zetten we hem naast de kant. Motor uit weer starten en dan schakelt hij weer normaal. Maar lampje en foutcode blijft. Soms gaat het lampje   uit. Blijft het een halve dag uit en dan gaat het weer aan. 

Wie o wie kan me hiermee helpen en adviseren wat te doen ? 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...