Spring naar bijdragen

Wj loopt hoog stationair


Recommended Posts

Goedenavond. 

Ik heb een vraag..

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een wj van 2001

Heb de jeep voor een mooi prijs kunnen overnemen, dus de nodige onderhoudt er aan hou ik rekening mee. 

Ik heb 2 rechter handen, dus komt hopelijk wel goed. 

Ik zit met het volgende. 

 

De jeep loopt beetje hoog stationair. 

1000 toeren,soms op tot 1500 vooral als ik een beetje gas bij geeft dan blijft die op 1500 toeren en zakt dan heel langzaam weer terug naar 1000 toeren of blijft daar hangen.

Je hoor de motor soms vallen netjes naar 800 toeren, maar kort erna weer terug jaar 1000 toeren. 

Jeep rijd overguns ook op lpg... rijd perfect, alleen bij stil staan loop hij niet lekker stationair schokt een beetje dan.  ( niet op benzine)

Wat heb ik gedaan. 

Iac sensor losgekoppeld, zag er goed uit. Toch heb ik het schoon gemaakt en terug gemonteerd (en overguns ook een van mopar besteld)zelfde met de gashuis. Die zag er ook nog heel goed uit. 

Vacumslangen gecontroleerd (zover ik kon) heb niks kunnen vinden, ik hoor ook geen rare geluiden. 

 

Geen foutcodes.

 

Wat mis ik?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 22/3/2021 om 9:52 PM zei Yur1:

Ja, ik had hetzelfde. Alles schoongemaakt en TPS vervangen.

Goedemiddag.

 

Ik heb eindelijke de tps kunnen vervangen, jammer genoeg loopt de auto nog steeds hoog stationair.

Wat is gedaan:  Iac + tps + nieuwe ground strips gehele motorruimte + nieuwe accu + nieuwe bougies...

 

Wanneer ik de stekker van tps er afhaal gebeurd er niks met de toeren, wel krijg ik gelijk een foutmelding op de dashboard. 

 

Jeep uit gelezen met jeep software, komen geen foutcodes naar boven die er mee te maken hebben. 

 

Morgen brengen ik de jeep weg,om te kijken waarom hij zo hoog stationair loopt. maar zou toch graag weer jullie mening willen horen. 

 

Groetjes 

R.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kapt. Bob:

Benieuwd wat de oorzaak is.

Het zou toch nog een vacuum lek kunnen zijn ondanks dat je dit hebt gecontroleerd. Heb je daar een rookmachine voor gebruikt?

Nee geen rookmachine gebruikt, busje remreiniger langs de slangen en zelf gevoelt en gekeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er van uit gaande dat de nieuwe stationair motor goed is, zou ik dan nu de slangen naar het inlaat spruitstuk gaan dicht knijpen of , mooier nog, afdoppen. 

Je weet zeker dat de gasklep helemaal sluit?

De redenatie is natuurlijk simpel, te veel toeren is te veel lucht.

Succes,  Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Er van uit gaande dat de nieuwe stationair motor goed is, zou ik dan nu de slangen naar het inlaat spruitstuk gaan dicht knijpen of , mooier nog, afdoppen. 

Je weet zeker dat de gasklep helemaal sluit?

De redenatie is natuurlijk simpel, te veel toeren is te veel lucht.

Succes,  Siert. 

Iac is zeker weten goed. 

Tps sensor ook zeker weten goed, volgens de computer sluit hij tot 13% of 16% 

 

Er gaan 2 luchtslang zo uit me hoofd naar de inlaat. 1 van de kleppendeksel naar de inlaat.

En 1 van de inlaat naar de stuurhuis?(die aan de schutbord vast zit) 

Als ik overguns de luchtslang die van de kleppendeksel naar inlaat in knijp zakt de toeren wel, maar niet tot 750/850toeren

En wat bedoel je met afdoppen?

Greets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Carelse:

Goedenavond mag ik vragen wat er op die iac sensor staat, made in, ik had er ook last van hoge toeren bij stationair,bij de 3e sensor  1 chinese 1 duitse en 

de laatste kwam uit Mexico liept ie als een zonnetje bestelt bij jeepparts .

Mm daar zeg je wat..

Ik heb idd 2 x iac laten komen van 2 verschillende leveranciers, beide geen Mexico afkomst, zo als op de OEM iac staat. 

Ik zal vandaag als het kan, anders maandag even contact opnemen met jeepparst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Carelse:

Goedenavond mag ik vragen wat er op die iac sensor staat, made in, ik had er ook last van hoge toeren bij stationair,bij de 3e sensor  1 chinese 1 duitse en 

de laatste kwam uit Mexico liept ie als een zonnetje bestelt bij jeepparts .

Vanmorgen jeepparst gesproken, hun hadden gelukkig nog 1 op voorraad.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

 

Cheerss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Kapt. Bob:

Bedankt voor het delen van de diagnose. Dit geeft weer nieuwe inzichten voor het opsporen van een hoog toerental. 

Wanneer de jeep, weer in mijn bezit is zal ik weer een update doen. 

Over een paar dagen, komt de oem iac en oem tsp sensoren. Die gaan ga dan zwz der opzetten. 

Vandaag komt als het goed is me 4 holes injectoren binnen, leuk klusje voor a.s. weekend.

 

Ps.... mocht iemand een gashuis van grand cherokee 4.0 2001 te koop hebben, in zeer goeie staat dan hoor ik het graag. 

Of een adresje waar ik em vandaan kan halen. 

 

Cheers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Wat is er dan zo versleten aan het gasklephuis? Hier ben ik dat nog nooit tegen gekomen.

Succes,Siert. 

Vanmiddag haal ik de jeep op, ik moet je eerlijk bekennen ik zelf heb nog nooit een versleten gashuis mee gemaakt.  En ik heb aan aardig wat auto's gewerkt. 

De oem sensoren komen donderdag binnen, die gaan er zwz op. 

Ik ben benieuwd wat de monteur straks te vertelen heeft over de gashuis .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Wat is er dan zo versleten aan het gasklephuis? Hier ben ik dat nog nooit tegen gekomen.

Succes,Siert. 

Jeep weer terug in mij bezit. 

En ondertussen nu bij de uitlijnen station.

 

Niet mijn gashuis is versleten, maar me gasklep die sluiten niet meer goed, was helemaal schraal volgens hun, na het goed in smeren sluit hij weer goed, en loopt de jeep bijna 100% weer goed stationair, even wachten op de oem sensoren nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...