Patz Geplaatst March 21, 2021 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2021 Vraagje! Ik rij zonder problemen op LPG, op benzine is de motor plots bijzonder slecht gaan lopen. Omdat ik van de zomer wellicht (we mogen hopen toch ) wat langere ritjes wil gaan maken wil ik het 'benzine' ding toch aanpakken (injectoren schoonmaken of vervangen etc etc) Je moet je voorstellen; op benzine schud de motor - zeker als hij vermogen moet leveren-. Hij doet het wel, vooral op de snelweg trilt het alleen meer maar gaat het wel. Schakel ik tijdens het rijden weer terug naar LPG is het gelijk over en loopt de motor weer geweldig. Nu viel mij laatst op dat ik de benzinepomp (ik denk dat dat het is) echt zoemen als ik op benzine rij. Zou het kunnen dat de pomp het hele probleem is? (zou je denken toch?). Of hoort dat ding zo'n geluid te maken? Ik hoor graag jullie suggesties en gedachtes. Dank weer! Patz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patz Geplaatst March 21, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2021 Vergeten te melden dat het om een '99 gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 21, 2021 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2021 Brandstof druk kan te laag zijn, dan loopt de motor slecht. Misschien dat je pomp aan het overlijden is, vandaar het geluid. Je kan als eerste de druk even meten. Er zit een testaansluiting op de brandstofrails bij de eerste cilinder. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patz Geplaatst March 21, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2021 @Ab Dank! Ik ga de druk meten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst April 11, 2021 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2021 Meet ook de injectoren na op Ohmse weerstand. De waarden zouden rond de 12 Ohm moeten liggen als ik mij niet vergis. Hiervoor hoef je de injectoren niet te verwijderen. Gewoon connector eraf en de multimeter erop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patz Geplaatst April 14, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2021 Op 11/4/2021 om 9:59 AM zei Arjanw: Meet ook de injectoren na op Ohmse weerstand. De waarden zouden rond de 12 Ohm moeten liggen als ik mij niet vergis. Hiervoor hoef je de injectoren niet te verwijderen. Gewoon connector eraf en de multimeter erop. Ja, moet ik ook doen. Thanks! De brandstofdruk was overigens prima. Dus het ligt niet aan de benzinepomp. Het zoemen zou je kunnen horen omdat het een kleine benzinetank is door de onderbouw LPG tank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patz Geplaatst April 14, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2021 Op 21/3/2021 om 3:55 PM zei Ab: Brandstof druk kan te laag zijn, dan loopt de motor slecht. Misschien dat je pomp aan het overlijden is, vandaar het geluid. Je kan als eerste de druk even meten. Er zit een testaansluiting op de brandstofrails bij de eerste cilinder. Druk was prima. Geen problemen met de pomp dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patz Geplaatst April 25, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2021 Op 11/4/2021 om 9:59 AM zei Arjanw: Meet ook de injectoren na op Ohmse weerstand. De waarden zouden rond de 12 Ohm moeten liggen als ik mij niet vergis. Hiervoor hoef je de injectoren niet te verwijderen. Gewoon connector eraf en de multimeter erop. Gemeten met multimeter, allemaal rond de 12 ohm. Maar ja, dan kunnen ze nog vuil zijn. Ze zagen er allemaal behoorlijk oud uit, misschien is het slim om eerst de injectoren te vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.