Spring naar bijdragen

Jeep cherokee xj : luid zoemende benzinepomp/ problemen met rijden op benzine


Patz
 Share

Recommended Posts

Vraagje! Ik rij zonder problemen op LPG, op benzine is de motor plots bijzonder slecht gaan lopen. Omdat ik van de zomer wellicht (we mogen hopen toch ) wat langere ritjes wil gaan maken wil ik het 'benzine' ding toch aanpakken (injectoren schoonmaken of vervangen etc etc) Je moet je voorstellen; op benzine schud de motor - zeker als hij vermogen moet leveren-. Hij doet het wel, vooral op de snelweg trilt het alleen meer maar gaat het wel. Schakel ik tijdens het rijden weer terug naar LPG is het gelijk over en loopt de motor weer geweldig. Nu viel mij laatst op dat ik de benzinepomp (ik denk dat dat het is) echt zoemen als ik op benzine rij. Zou het kunnen dat de pomp het hele probleem is? (zou je denken toch?). Of hoort dat ding zo'n geluid te maken? Ik hoor graag jullie suggesties en gedachtes. Dank weer! Patz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 11/4/2021 om 9:59 AM zei Arjanw:

Meet ook de injectoren na op Ohmse weerstand. De waarden zouden rond de 12 Ohm moeten liggen als ik mij niet vergis. Hiervoor hoef je de injectoren niet te verwijderen. Gewoon connector eraf en de multimeter erop.

 

Ja, moet ik ook doen. Thanks! De brandstofdruk was overigens prima. Dus het ligt niet aan de benzinepomp. Het zoemen zou je kunnen horen omdat het een kleine benzinetank is door de onderbouw LPG tank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21/3/2021 om 3:55 PM zei Ab:

Brandstof druk kan te laag zijn, dan loopt de motor slecht. Misschien dat je pomp aan het overlijden is, vandaar het geluid. Je kan als eerste de druk even meten. Er zit een testaansluiting op de brandstofrails bij de eerste cilinder.

Druk was prima. Geen problemen met de pomp dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 11/4/2021 om 9:59 AM zei Arjanw:

Meet ook de injectoren na op Ohmse weerstand. De waarden zouden rond de 12 Ohm moeten liggen als ik mij niet vergis. Hiervoor hoef je de injectoren niet te verwijderen. Gewoon connector eraf en de multimeter erop.

 

Gemeten met multimeter, allemaal rond de 12 ohm. Maar ja, dan kunnen ze nog vuil zijn. Ze zagen er allemaal behoorlijk oud uit, misschien is het slim om eerst de injectoren te vervangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...