Spring naar bijdragen

Verlichting Schakelpook


Richard_Jeep
 Share

Recommended Posts

Ik heb een XJ met SelectTrack automaat uit '99. De verlichting van de schakelpook was defect dus besloot ik om het lampje, type 194, te vervangen voor led. De led brande een paar seconden en toen was het voorbij. Vervolgens de led aangesloten op een externe spanningsbron van 12 volt waaruit bleek dat de led nog goed was. Vervolgens heb ik de spanning gemeten op de lamphouder. Hier meet ik slechts 5 volt. Voorlopig heb ik er weer een ouderwetse 194 lamp in gedaan. Deze brand zwak. Ik schat zo in dat de lamphouderspanning 12 volt moet zijn maar dat er ergens iets stuk is gegaan waardoor ik nog maar 5 volt meet. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar als ik de koplampen aan heb branden de digits van de odo meter en de computer aan de hemel heel zwak. Vraag: Heeft er iemand een idee wat er kapot zou kunnen zijn? Heb de plaat onder het stuur weg gehaald. Hierachter zag ik een kabelboom die mij dusdanig intimideerde dat ik de plaat gauw weer heb terug gezet.

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...