Spring naar bijdragen

Welke accu


roamer
 Share

Recommended Posts

Hoi luitjes,

Op dit moment heb ik een Varta e24 in mijn Libby zitten maar ben niet tevreden met de koude start.

Lang verhaal kort, ik ben op zoek gegaan naar een accu met betere specs en het blijkt dat er eigenlijk een gel accu in hoort.

Ben uitgekomen bij een Optima red top rt s 4.2 en dan nu de vragen.

Hoe zet ik deze vast? Ik zie geen "voet".

Zijn er alternatieven met poolschema 1?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Optima's waren vroeger heel goed, we hadden er een voor zo'n 15 jaar in de KJ zitten. Tegenwoordig is de kwaliteit een stuk minder sinds de productie is verplaatst naar Mexico. Als ze 1 keer leeggelopen zijn kun je ze vaak al weggooien.

Heb die van de KJ laatst vervangen door een Bosch accu, S4 009, 74ah. Is iets te groot, zijkanten iets aanpassen en dan past ie net op de mm nauwkeurig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Odyssey PC1500 erin staan na ook diverse problemen te hebben gehad met een optima.

Zelf na een jaar een nieuwe optima gehad (garantie) maar ook die was kloten.

Zelfde probleem dat deze capaciteit verloor. En het vreemde was dat ook gebeurde zonder enige verbruiker aan te sluiten op de test tafel.

Na wat testen en ervaring dus op aanraden van een bedrijf waar ik UPS installatie mee bouw over gegaan op de Odyssey.

pc1500-34-12v-68ah-850acca.jpg

ODYSSEY Auto/LTV Battery Model 34-PC1500T
(Group 34 with tin-plated brass SAE top automotive posts)

Whether for everyday or emergency use, today’s vehicles are loaded with more electronics than would have been imaginable just a few years ago. ODYSSEY batteries have been designed to keep up with the changes. Because their plates are made of pure virgin lead (unlike the lead alloy in most batteries), we can pack in more plates. And more plates mean more plate surface area, and much more power — twice the overall power and three times the life of conventional batteries — up to 400 cycles at 80% depth of discharge!

ODYSSEY batteries deliver the massive starting power, rapid recovery, and amazing deep cycling capability that today’s vehicles demand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...