Spring naar bijdragen

Klepsteel rubbers


Nico 4x4
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Mijn CJ 258 verbruikt wat olie, nu heb ik klepveer verwijderd om de rubbers te vervangen.

Heb een setje gekocht waarbij je de kop kan laten zitten en perslucht doormiddel van een adapter in het bougie gat perst om de klep bovenin te houden, werkt prima.

Wat ik vreemd vind dat het een klepsteel afsluiting van plastic is en niet aan de onderkant op de kop geperst zit. ( je kan hem dus gewoon heen en weer schuiven op de klepsteel )

Volgens mij blijft er dan altijd olie via de zitting langs de kleppen lekken.

Ik heb nieuwe klep rubbers gehaald maar die zitten ook niet vast aan de onderkant en kan je ook heen en weer schuiven.

Ik heb vroeger wel wat motoren uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ( vooral veel fords) en daar zat altijd een klep steel rubber die je op de kop moet tikken met een tooltje en een veertje aan de bovenzijde.

Is hier een andere oplossing voor want als ik deze rubbers erop zet schiet ik er niet zoveel mee op.

 

Alvast bedankt voor de moeite,

 

Mvg Nico

32BBB535-9C59-4589-B779-E253B75F8AA0.jpeg

FF098548-9685-4FC4-8C3E-F67A72E6F505.jpeg

6099AFFB-5434-400F-B43A-26EF58F6AC29.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Ab het werkt ook goed maar dan moet de nieuwe rubber wel onder op de klepzitting vast blijven zitten en nu kan hij heen en weer bewegen.

Klepzitting is 17,5mm en rubber inwendig 19mm dus dat sluit niet af.

Oude plastic afsluiting was 20mm dus die sloot ook niet af.

Ik dacht misschien weet iemand hier een oplossing voor.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...