Spring naar bijdragen

Jeep xj cold weather trouble


Bowie567
 Share

Recommended Posts

have a jeep Cherokee from 1999 with MV diesel engine, have the following defect, when the temperature drops to 5 degrees Celsius, the engine starts quickly and immediately stops again, once above 7 degrees no problem it keeps running, think an elections problem  where do not know where to search, does anyone have an idea which part is causing this breakdown, thanks in advance

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ab changed the title to Jeep xj cold weather trouble
  • 1 year later...
5 uur geleden zei Ab:

De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. 

In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem.

 

fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf 885.18 kB · 2 downloads

Om verder te vertellen,na 3a4 keer starten blijft hij draaien en rijdt goed maar ik heb geen enkele meter op het Dashboard dat werkt ,pas na een lange rit slaan die aan ,persoonlijk verdenk ik de cdi die niet correct werkt omdat ik deze zomer geen erco meer had,de pomp werdt niet van stroom voorzien door de relais,heb dat dan opgelost door de stroom om te leiden ben toen reeds op zoek gegaan naar een cdi maar kan die niet vinden,alle hulp is welkom,nb wou hem laten uitmeten maar de dealer kan of wil niet zo oude modellen uitlezen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een link met uitgebreide uitleg met foto’s waar je de massapunten kunt vinden en hoe deze schoon te maken zodat ze weer goed contact maken. Het losmaken is belangrijk want op het oog is niet te zien of de massapunten corrosie hebben.

De 13 massapunten van een Jeep WJ

Veel succes! 
Bob

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 hours ago, Kapt. Bob said:

Hier een link met uitgebreide uitleg met foto’s waar je de massapunten kunt vinden en hoe deze schoon te maken zodat ze weer goed contact maken. Het losmaken is belangrijk want op het oog is niet te zien of de massapunten corrosie hebben.

Dat is van de WJ..... Maar werkwijze is gelijk.

Voor de juiste locaties even de FSM (met diesel supplement) raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5/10/2022 om 8:25 PM zei Ab:

Oh.... dat veranderd de zaak. Dit lijkt meer op een serieuze massa storing.

Inderdaad de relais die de stroom voor ziet aan de injectie pomp verliest inderdaad de minus,vraag mij dan af waarom na 3 a4 startpogingen hij wel blijft draaien,en de tableau na een tijdje wel werkt ,is een raar geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13/10/2022 om 12:59 PM zei Ab:

Even het schema raadplegen waar die relais zijn massa vandaan haalt. Daar zit waarschijnlijk je probleem.

Heb een draad belegt naar de massa maar het resultaat is hetzelfde,nog slechter start nu niet meer,denk toch nog steed dat ecu mij parten speelt,ben op zoek gegaan maar vindt geen met dezelfde nr,wel veel voor grand Cherokee,mijn is dus een Cherokee classic van 1999 

met vm diesel is er kans dat die van een grand werken heb foto bijgABC29F57-D8A8-4DB9-9B5B-2CDA0DD9F117.thumb.jpeg.011b90e9790b743b907a2807e0400628.jpeg0709AAF3-BE3B-4336-AD51-C53F9712A484.thumb.jpeg.b1d783a55b18e300d17fbf33dcc34efc.jpegevoegd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bowie567:

Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse 

Dus eigenlijk is voor deze functie de cpu uitgesloten Zoals ik vroeger al gedaan had voor de airco zie vorige greats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19/10/2022 om 12:44 PM zei Ab:

Partnummer is ook voor de Grand Cherokee geleverd. 56041336AC. 

Misschien dat Cherokeeparts er nog eentje heeft liggen. 

Let op met de sleutelherkenning, deze moet waarschijnlijk op nieuw geprogrammeerd worden als je de PCM wisseld.

Cherokee p  parts heeft er geen bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Had mij zo een aangeschaft maar da werkte niet,kon geen verbinding maken met cpu zegt hij ,daarom een vraag hier of er iemand is die de jeep zou kunnen uitmeten bij mij ,want hij draaid niet meer, is omgeving Gentbrugge,weet nu een  liggen maar zou toch een beetje zekerheid willen hebben voor alleer ik hem koop bedankt bij voorbaat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...