Spring naar bijdragen

Motor stottert als die warm is bij gas geven


HBB
 Share

Recommended Posts

Na 3 jaar de jeep te weinig aandacht gegeven te hebben (bouwen/verbouwen/werk) is de nieuwe schuur nu eindelijk klaar om de Jeep weer wat TLC te geven wat die ook wel nodig heeft.

Eerste probleem zit ik al een tijdje me te stoeien ('92 4L) als de motor koud is starten, lopen, optrekken geen probleem zodra de motor warm wordt houdt de motor in bij gas geven. Heel rustig optrekken (onder de 1500 -1800 toeren) geen probleem maar daarboven begint ie te stotteren. Gas los en het houdt weer op.

Ik heb hier al een paar jaar last van alleen eerst boven de 80KM/H in z'n 5 maar inmiddels in elke versnelling wat h'm niet echt bruikbaar maakt....

Bougies. bougie kabels, verdeler, brandstof filter vervangen maar zonder succes.

Iemand een idee?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eerst de brandstofdruk te testen, als die goed is en de opbrengst ook, koop dan een goede krukas sensor als die nog nooit gewisseld is. De injecteren gaan eigenlijk nooit kapot en zeker niet alle 6 tegelijk. 

Als je rustig accelereert,  haal je dan wel de 100 km per uur plus?

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei HBB:

Dank ga dit weekend verder zoeken. 
 

tips hoe je een injector kan checken ?

Hans

Injectoren kun je op Ohmse waarde doormeten. Er is vast wel ergens te vinden wat deze waarde moet zijn. 

Je kan ze ook reinigen d.m.v. van een accu en een geschikte cleaner. Tutorial vind je wel op YT. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook het vacuum van de retourklep even loshalen (zit op de injectorrail). Als dan de klacht minder of over is dan zal het de brandstofpomp zijn.

Ik verdenk de brandstofpomp er ook van: zeker als je de wagen een tijdje stil hebt laten staan met E10 in de tank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 12/17/2020 at 11:17 AM, Eucalypta.nl said:

Je kan ook het vacuum van de retourklep even loshalen (zit op de injectorrail). Als dan de klacht minder of over is dan zal het de brandstofpomp zijn.

Ik verdenk de brandstofpomp er ook van: zeker als je de wagen een tijdje stil hebt laten staan met E10 in de tank.

Eerst ff een nieuwe accu, volgende week verder zoeken. Nu maar begonnen aan een krokante wielkast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...