Spring naar bijdragen

Unieke oldtimer jeep Wrangler uit 1987 met veel reserve onderdelen.


meedel
 Share

Recommended Posts

Ik ga helaas afscheid nemen van mijn unieke hobby Jeep Wrangler, en tevens oldtimer, uit 1987.
Deze auto heeft vele aanpassingen gehad in al de jaren dat ik het in mijn bezit heb.
Zo is de auto voorzien van een geheel andere aandrijflijn, assen en veer systeem waarop het onderstel is aangepast.
De assen zijn van een Nissan Patrol Y61 uit 1998 met zeer weinig km's, alsook het schroefveren pakket.
Daarnaast is er een 4.0 HO injectie motor ingebouwd, met een AX 15 versnellingsbak en een DANA300 tussenbak.
Ook de aandrijfassen zijn van Nissan Patrol. Alles is zoveel mogelijk opgebouwd uit 'standaard' onderdelen.
De achteras heeft een sperdifferentieel, de vooras is voorzien van vrijloopnaven.
De uitlaat is geheel van RVS met een highoutput uitlaatspruitstuk.
Het geheel staat op General Grabber 31" banden met stalen velgen
De auto is ook voorzien van een lier ( 5900kg 12v met kunststof liertouw), die zeer weinig gebruikt is.
De auto heeft een softtop, een bikini top en een hardtop ( hier is helaas het dakraampje van gesneuveld )
Een volledig gereviseerd stuurhuis en een hydrolyse handrem.
Daarbij heeft de auto nog vele aanpassingen gehad die bij deze grote verbouwing noodzakelijk waren.

De laatste jaren heb ik echter niet veel meer kunnen doen aan de auto.
Er zijn nog wel wat zaken / verbeteringen die aandacht vergen, waar ik zelf helaas niet meer de mogelijkheid toe zie.
Zoals het weer uitlijnen van de aandrijflijn. Dit is niet goed gebeurt na de vervanging van de DANA300.
Ook de werking / schakelmogelijkheid van de DANA300 heeft weer even aandacht nodig. Deze gaat niet altijd soepel.
De schokdempers achter vervangen voor variabel in te stellen dempers. Dit om het comfort op de weg en het terreinrijden te optimaliseren.
Straps voor de vering aan de achteras, omdat de uitslag mogelijkheid nu soms te groot is.
De aansturing van het sperdifferentieel in de achteras die nu niet goed opgepakt wordt.


Daarnaast heb ik er nog vele reserve onderdelen bij.
Zoals een 4.0 HO motor uit 2001 met 60.000km ( opgave van sloperij ), een spare AX15 versnellingsbak, 
een DANA300 in onderdelen met complete bijbehorende nieuwe revisie lager en pakkingen set.
Vele andere losse onderdelen als bijv. remschijven, inlaatspruitstuk, motorkabelset... te veel om op te noemen.
Daarnaast ook nog zeer vele onderdelen van een jeep GC uit 1998 en onderdelen van een jeep XJ uit 1992, die voornamelijk
dienden als verkoop items voor deels bekostigen van de hobby.

De jeep is geen showauto, maar wel zeer geschikt om zwaar terrein werk mee te rijden, wat ikzelf ook wel heb gedaan.

Je moet de auto zien om een juist beeld / oordeel over de auto te hebben.

De auto staat volledig op geel kenteken. Voor de laatste APK keurig (2020) heb ik de auto echter geschorst. Er zit dus momenteel geen geldige APK op.
De andere jaren waren absoluut geen probleem voor de APK en werd dan ook altijd goedgekeurd.
APK plichtig is nu om de 2 jaar.

De auto valt onder de aangepaste oldtimer tegeling. Dus 120,- euro aan wegenbelasting per jaar ( 3 mnd niet op de openbare weg ) en ik betaal
65,- euro aan verzekering per jaar.

Ik wil niet de hoofdprijs voor de auto, maar deze gaat ook niet zomaar weg voor het eerste bod.
Mijn vraagprijs is 9500,- euro voor de auto en al de zaken die hier boven aangegeven zijn. Ik wil dan ook wel graag dat alle jeep onderdelen in de koop
meegenomen worden.


Als je meer over de auto en de opbouw wilt weten neem dan even contact. Ik heb nog vele foto's. 


 

20200806_203717.jpg

20200806_203607.jpg

DSCN0872.jpg

DSCN0875.jpg

DSCN0876.jpg

20200806_203650.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...