Spring naar bijdragen

242 tussenbak


rado
 Share

Recommended Posts

Probeer even uit te vinden wat de spline count van de ingaande as van je huidige bak is, die moet voor de "nieuwe" 242 gelijk zijn, anders heb je nog meer werk....

Sunshine garage in Vlijmen had laatst een hele vracht tussenbakken op facebook market staan, misschien heeft hij wat voor je liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Heb net de 249-242 wissel gedaan. 
eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. 
alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers.

de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. 
vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. 
kortom mooie klus. Aanrader!
O ja een goede  borgring tang is wel aanrader

1629519C-4867-4E44-ADBB-C7CC0C97544C.jpeg

BD3D24BA-EA7E-4C9E-A4AE-E651808AD6D3.png

A6B5FBF2-C610-401C-80FE-F3FE6FB4C351.jpeg

bewerkt door rado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24/1/2021 om 9:17 PM zei rado:

Heb net de 249-242 wissel gedaan. 
eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. 
alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers.

de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. 
vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. 
kortom mooie klus. Aanrader!
O ja een goede  borgring tang is wel aanrader

Fijn dat het gelukt is, Rado! Heb je de tussenbak 242 nog open gemaakt om de staat te bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

vraagje:

Na wissel geen enkel probleem ervaren, 242 werkt top. Echter.... Ik rijd nu al een tijdje in 2WD. dacht laatst bij slecht weer ik zet em in zn 4full. nadat ik dat gedaan had "binding en grinding" vd voorwielen alsof ie in zn 4part staat bij nemen stapvoet bochtje. Gekke alleen is dat hij in de VIC netjes aangeeft dat het 4full is. Het lijkt wel of ie in de 4part blijft hangen ofzo. gisteren harde klap (bij stapvoets bocht nemen) na schakelen van 4full  naar 2WD. daarna stond ie weer in zn 2WD. Oliepijl is netjes, bij schakelen gaat ie door alle gearing heen. iemand suggesties of ideeën wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 5/21/2021 at 1:57 PM, rado said:

vraagje:

Na wissel geen enkel probleem ervaren, 242 werkt top. Echter.... Ik rijd nu al een tijdje in 2WD. dacht laatst bij slecht weer ik zet em in zn 4full. nadat ik dat gedaan had "binding en grinding" vd voorwielen alsof ie in zn 4part staat bij nemen stapvoet bochtje. Gekke alleen is dat hij in de VIC netjes aangeeft dat het 4full is. Het lijkt wel of ie in de 4part blijft hangen ofzo. gisteren harde klap (bij stapvoets bocht nemen) na schakelen van 4full  naar 2WD. daarna stond ie weer in zn 2WD. Oliepijl is netjes, bij schakelen gaat ie door alle gearing heen. iemand suggesties of ideeën wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen? 

Ja klopt, je zit dan nog vast in the de 4parttime. Zie ook dit topic met een 242 met wat tips; 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...