Spring naar bijdragen

Aansluiten breedstralers dak


Recommended Posts

Hi allen,

Ik ga vier breedstralers op het dak monteren, alleen ben ik benieuwd hoe te schakelen. Het makkelijkst lijkt me om het op de schakelaar van de mistlampen aan te sluiten. De schakelaar zit er en de 'standaard' mistlampen onder de bumper gebruik ik niet. Maarrrrr... ik denk niet dat ik daar 220Watt op kan zetten (15A*12V=180Watt). Hebben jullie een idee hoe te schakelen?

Bedankt weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf met zeer goed resultaat een light bar gemaakt, als iemand geïnteresseerd is wil ik wel uitleggen hoe ik het precies gemaakt heb. Een mooie oplossing op de bestaande rails en dakdragers met een op maat gemaakte alu balk.

Nu is nog steeds de vraag: hoe te schakelen? Mijn bestaande mistlampen blijken op fuse 17 (20A) te zitten (headlight switch en datalink connector), en niet op fuse 25 (15A) (fog light relay) . Kan ik ze gewoon schakelen op fuse 17, of vraag ik dan teveel vermogen? Je zou zeggen dat zolang je de data link connector niet gebruikt, de lampen aan kunnen. Die connector gebruik je toch alleen om uit te lezen? Of heeft iemand andere ideeen hoe 220 watt (18A) te schakelen?

fullsizeoutput_2d35.jpeg

CMyQe3vcSgWpkKU%ehKpYQ.jpg

AryHe74PRuqMI+RIhfxZzg.jpg

Hd5W8gDoTpSFTHQa79zJ%Q.jpg

bewerkt door Maarten De Pril
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Ab:

Als je de schema's uit de FSM er even bij pakt, kan je zien hoe de lampen aangesloten zitten. Ik vermoed dat de schakelaar en het relais beide een eigen zekering hebben...

Ik zou de lampen apart, buiten alles om, met een relais schakelen. Zoiets als onderstaand.

image.png

 

Dank je Ab, het plaatje zoals je hebt getekend snap ik en als het zo simpel was had ik het kunnen fixen. Ik heb het idee dat er bij mij iets niet goed is aangesloten, maar ik zal inderdaad nog eens kijken of ik er met de FSM wijs uit word. En anders bouw ik gewoon een aparte boom in met relais zekering en schakelaar (aftermarket).

Groeten,Maarten

bewerkt door Maarten De Pril
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...