Spring naar bijdragen

Mistlamp achter werkt niet.


Recommended Posts

Goedenavond,

Ik heb sinds drie weken een origineel duitse 2006 Wrangler TJ 2.4i voor mijn "liefje" gekocht 😜

Nu is is hij door de RDW en de BPM is betaald. Maar nu moet hij komende week APK gekeurd worden.

Nu ben ik vanmorgen de auto eens gaan controleren en blijkt dat de mistlamp achter niet werkt en het controle lampje ook niet aan gaat.

Meestal ff nieuw lampje erin en klaar is kees. Maar niet in dit geval. Ik ben een dag verder en nog geen mistlicht :o

Nu ben ik redelijk technisch aangelegd. Ben zelf monteur. Maar dit is wel een dingetje aan het worden. Of ik kijk ergens flink overheen.

Wat heb ik gecontroleerd.

-Lampje 12 21w gecontroleerd is goed.

-Zekering nummer 19 20A onder de motorkap is heel en geeft spanning door. 

-Schakelaar stuurkolom. gedemonteerd open gehaald en deze bleek het schakelgedeelte te missen wat je met de knop bediend.

Nieuwe gehaald bij Arno van 4-LOW in budel (fijne vent trouwens). Gemonteerd en nog niets.

-Aan de stekker die in de stuurkolom zit, zit een blauw /witte draad. Die gaat naar de mist lamp. Als ik daar 12v opzet gaat de mistlamp aan en brand ook het controle lampje.

daaruit kan ik op maken dat de bekabeling naar de mistlamp goed in.

Maar wat zie ik over het hoofd. Als ik met de nieuwe schakelaar het dimlicht aan zet en de mistlamp schakelaar uittrek krijg ik geen spanning op de blauw / witte draad die naar de mistlamp gaat.

Heeft er iemand misschien een EU schema. Kan me voorstellen dat er bij de US variant geen FuckLight opzit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr, Jeroen van den Dungen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, bedankt voor uw reactie. 

Ik ben net voor de zekerheid nog eens gaan kijken. Ik kan hem alleen linksom draaien naar stadslicht dan één tik verder linksom naar dimlicht. Dan kan ik hem uittrekken voor mistlamp. Maar dan kan ik hem niet verder verdraaien.

Volgens mij moet hij toch werken als ik hem op dimlicht zet en uittrek.

20201031_231131.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, op dimlicht de schakelaar uit trekken laat de voor mistlampen op de bumper branden. Misschien heb je die niet en hebben ze daar het mistachterlicht op aangesloten?

Er zijn ook schakelaars  die je nog een tik kunt draaien voor het mistachterlicht.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een verkeerde schakelaar, dit is niet van een 2006 TJ, en de mistlicht functie hierop bedient inderdaad de mistlichten voor zoals Real Strangler al zegt. Dit type schakelaar is op veel Chryslers spul gebruikt van die jaren, maar net in andere varianten, dus het zou kunnen dat ze hem van bijvoorbeeld een PT Cruiser hebben gepakt.

Zo hoort de mistlicht schakelaar van een 2006 TJ eruit te zien;

Wellicht is het mogelijk om door draden om te leggen hem met je huidige schakelaar werkend te krijgen, maar persoonlijk zou ik liever een juiste schakelaar zoeken.

 

TJ schakelaar.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Masis:

Je hebt een verkeerde schakelaar, dit is niet van een 2006 TJ, en de mistlicht functie hierop bedient inderdaad de mistlichten voor zoals Real Strangler al zegt. Dit type schakelaar is op veel Chryslers spul gebruikt van die jaren, maar net in andere varianten, dus het zou kunnen dat ze hem van bijvoorbeeld een PT Cruiser hebben gepakt.

Zo hoort de mistlicht schakelaar van een 2006 TJ eruit te zien;

Wellicht is het mogelijk om door draden om te leggen hem met je huidige schakelaar werkend te krijgen, maar persoonlijk zou ik liever een juiste schakelaar zoeken.

 

TJ schakelaar.jpg

Oh nee. Daar was ik al bang voor. Daarom dus een halve dag voor niets gezocht.  Nou maandag even opzoek naar een andere. Hieronder de doos van deze die ik nu heb.

160422208695158312499958965912.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is opgelost. Helaas was de juiste schakelaar niet meer leverbaar. Heb nu even gekeken op welke pin van de schakelaar er spanning kwam. Dat punt was op de stekker nog vrij. Dus stekker uit elkaar gehaald kabel van de mist lamp (grijs blauw) omgezet naar de lege plek. En nu werkt het weer zoals het hoort. Bedankt allemaal voor de hulp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...