Spring naar bijdragen

Decimalen instellen Tripmaster Terratrip 202


Recommended Posts

Ik rijd met een Terratrip 202 tripmaster die standaard staat ingesteld op twee decimalen achter de komma.

Een afstand van 520 meter wordt aangegeven als 00.52.

Ooit stond de tripmaster spontaan op 3 decimalen(vraag niet hoe ik dat heb gedaan) en werd 520 meter aangegeven

als 0.520 wat een stuk makkelijker aflezen is.

Na het uitzetten stond de tripmaster weer op twee decimalen en ik kan nergens de manier terug vinden hoe dit te wijzigen in drie decimalen.

Ook het uitpluizen van de gebruikershandleiding geeft een duidelijkheid.

Wie kan mij uitleggen hoe ik deze instelling kan wijzigen en vastzetten?

Groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JeePee,

bedankt voor je opmerking maar ik heb zojuist alles geprobeerd met de toetsen DIS en DIS/SET en daarna Enter maar mijn 

display blijft staan op twee decimalen.

Zou je iets nauwkeuriger kunnen zijn in het omschrijven welke toets ik in welke volgorde moet indrukken?

Alvast bedankt, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook ooit lang aan het zoeken geweest toen ineens de decimalen waren veranderd zonder zelf bewust iets te hebben aangepast. Toen wel weer gelukt om om te schakelen.

Misschien dat het ook nog per versie of type 202 verschilt. 

Je zou natuurlijk nog een mailtje naar Terratrip kunnen doen (of Biesheuvel als je liever in het nederlands schrijft)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14.3 Road Survey / high precision mode: Press and hold DIS SET and ENTER for 2 seconds, and the decimal place will change on the display. With 3 numbers after the decimal place, the unit is in Road Survey / high precision mode. This mode is for commercial road surveying and is of no practical use in rallies.

Wat JeePee aangeeft zou moeten kloppen, volgens de handleiding. 

 

http://terratrip.com/Manuals/Terratrip GeoTrip Instructions V1 EN.pdf
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen dagen meerdere malen contact gehad met twee bereidwillige medewerkers van Biesheuvel Autosport.

Helaas moeten we de conclusie trekken dat mijn(oude) tripmaster niet handmatig is om te zetten van twee naar drie decimalen.

Aan de binnenzijde(achter het dispay) zit wel een switch waarmee de keuze gemaakt kan worden tussen twee en drie decimalen en

mogelijk zit in deze switch een klein defect wat het spontaan verspringen van twee naar drie decimalen veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei The Blue Laredo:

 

Aan de binnenzijde(achter het dispay) zit wel een switch waarmee de keuze gemaakt kan worden tussen twee en drie decimalen en

mogelijk zit in deze switch een klein defect wat het spontaan verspringen van twee naar drie decimalen veroorzaakt.

Als daar een schema van is, en je weet hoe de schakelaar en dipswitch is opgezet kan je altijd een doorverbinding maken in de unit.

Deze zal er dan voor zorgen dat hij op de juiste instelling blijft staan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...