Spring naar bijdragen

Speaker kj


Tromkes
 Share

Recommended Posts

Vandaag mijn deurpanelen van de voordeuren losgeschroefd om de speakers te demonteren. Wilde ze laten reviseren. Blijkt er rechtsvoor een heel andere niet originele speaker in gerommeld te zitten. Wel met de versterker er provisorisch aan vast. Speaker is ook nog eens half vergaan. Dus ik moet een nieuwe tweedehandse hebben. Waar o waar kan ik die vinden? Of misschien heeft een van jullie er nog een liggen die ik kan overnemen. Hoor graag!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tromkes:

Vandaag mijn deurpanelen van de voordeuren losgeschroefd om de speakers te demonteren. Wilde ze laten reviseren. Blijkt er rechtsvoor een heel andere niet originele speaker in gerommeld te zitten. Wel met de versterker er provisorisch aan vast. Speaker is ook nog eens half vergaan. Dus ik moet een nieuwe tweedehandse hebben. Waar o waar kan ik die vinden? Of misschien heeft een van jullie er nog een liggen die ik kan overnemen. Hoor graag!!

 

Mocht reviseren niet mogelijk zijn, dan kun je op www.crutchfield.com opzoeken welk type/merk speaker er nog meer in een KJ of Liberty passen. 

Voor een Liberty uit 2003 zijn er maar liefst 157 opties voor de voordeuren 🤣.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe. Daar kom ik echt niet uit. Moet gewoon hetzelfde zijn. Ik weet niet of de originele ook 2weg speakers zijn? Ben niet erg technisch onderlegd, maar kan me bijna niet voorstellen dat ik met twee speakers die samen 40 dollar kosten, hetzelfde geluid heb als de originele infinety speakers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Tromkes:

Pfoe. Daar kom ik echt niet uit. Moet gewoon hetzelfde zijn. Ik weet niet of de originele ook 2weg speakers zijn? Ben niet erg technisch onderlegd, maar kan me bijna niet voorstellen dat ik met twee speakers die samen 40 dollar kosten, hetzelfde geluid heb als de originele infinety speakers...


De oude ‘papieren’ Infinity speakers van mijn XJ van 20 jaar oud heb ik ook vervangen. Het maakt echt een wereld van verschil.

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaring met de JBL Club en de JBL Stadium GTO serie. Deze zijn na een beetje zoeken op internet voor zeer aantrekkelijke prijzen te vinden omdat JBL gestopt is met leveren. Voor € 55,- heb je echt veel beter geluid.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kapt. Bob:


De oude ‘papieren’ Infinity speakers van mijn XJ van 20 jaar oud heb ik ook vervangen. Het maakt echt een wereld van verschil.

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaring met de JBL Club en de JBL Stadium GTO serie. Deze zijn na een beetje zoeken op internet voor zeer aantrekkelijke prijzen te vinden omdat JBL gestopt is met leveren. Voor € 55,- heb je echt veel beter geluid.

 

Heb je een link?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kapt. Bob:


De oude ‘papieren’ Infinity speakers van mijn XJ van 20 jaar oud heb ik ook vervangen. Het maakt echt een wereld van verschil.

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaring met de JBL Club en de JBL Stadium GTO serie. Deze zijn na een beetje zoeken op internet voor zeer aantrekkelijke prijzen te vinden omdat JBL gestopt is met leveren. Voor € 55,- heb je echt veel beter geluid.

 

En passen die 1 op 1 in de KJ? Gezien er aan de originele speakers versterkers vast zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tromkes:

En passen die 1 op 1 in de KJ? Gezien er aan de originele speakers versterkers vast zitten....

Ik moest even opzoeken wat je bedoelde met de versterkers en kwam deze oplossing met fotorapportage tegen.

De versterkers die aan/om de speakers vastzitten kun je verplaatsen in de deur naar een plek waar het raam dat in de deur zakt er niet tegenaan komt. Hiervoor moet je wel een paar gaten boren en de speakerdraden een klein stukje verlengen.

In dit filmpje wordt het ook stap voor stap uitgelegd. Een mooi klusje!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tromkes:

Heb je een link?

JBL Club 6522 (voorloper van de Club 622) voor het midden segment: Te koop bij Helmondshandelshuis voor € 55,- per paar. 

JBL GTO 620 voor het hogere segment: te koop op Carfantasy.nl of bij Helmondshandelshuis voor € 100,- per paar.

 

 

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik een gebruikt setje zoeken, en deze laten reviseren. Anders loop je maar te rommelen met de versterker voor niks. De originele speakers van de Limited (met Infinity installatie) zijn prima mits ze in goede staat zijn/niet gescheurd.

Ik heb misschien nog wel wat liggen bedenk ik me net, ga ik morgen even checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...