Spring naar bijdragen

Verhogen


Tromkes
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Had inmiddels het set van AB besteld. Mijn broer (peugeot momteur) heeft vanavond de achtervering gemonteerd. Echter, voor lukt hem niet met de klemmen die zij hebben. Ivm te weinig ruimte tussen de windingen bij het monteren. Wie weet er eeb goede oplossing/welke klemmen passen wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag AB. 

Was gister ook al even aan het zoeken geweest. Ik heb inmiddels onderstaande besteld. Had die van jouw ook gezien maar die leken me nog iets meer ruimte in te nemen dan die ik nu heb besteld. Vandaar. Die van jou zitten wel mooie veiligheidspennetjes op. Is het een beetje te doen zelf voor de deur op straat? Heb je een klein stappenplannetje misschien. 

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-veerspanner-set-van-2-stuks

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/12/2020 om 1:50 PM zei Tromkes:

Dag AB. 

Was gister ook al even aan het zoeken geweest. Ik heb inmiddels onderstaande besteld. Had die van jouw ook gezien maar die leken me nog iets meer ruimte in te nemen dan die ik nu heb besteld. Vandaar. Die van jou zitten wel mooie veiligheidspennetjes op. Is het een beetje te doen zelf voor de deur op straat? Heb je een klein stappenplannetje misschien. 

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-veerspanner-set-van-2-stuks

 

Met deze veerspanners ben ik bijna mijn tanden kwijtgeraakt! Deze kan je nl niet borgen. Ik heb deze direct weg gegooid en dezelfde set als Ab gekocht. 

Ik raad deze veerspanners dan ook ten zeerste af... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14/12/2020 om 11:15 AM zei Arjanw:

Met deze veerspanners ben ik bijna mijn tanden kwijtgeraakt! Deze kan je nl niet borgen. Ik heb deze direct weg gegooid en dezelfde set als Ab gekocht. 

Ik raad deze veerspanners dan ook ten zeerste af... 

Heb naar jullie goede raad geluisterd en alsnog die set met borgpennetjes besteld en inmiddels binnen. Vanavond aan de slag. Ziet er nu een beetje gek uit met alleen de achterzijde verhoogd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En inmiddels gelukt. Maar niet met de veerspanners. Uiteindelijk lagerpers gebruikt. Dat ging wel. Ben tevreden met het resultaat van 5 cm verhoging. Morgen bij daglicht even een foto tje schieten. 

Volgende project is velgen zwart maken. Jeep ster op motorkap (weet iemand een goede webshop daarvoor?) en misschien dorpels van de Jeep matzwart maken. By the way, wat is een gangbare prijs voor poedercoaten velgen? Heb nu een bedrijf dat er 60 euro per velg voor vraagt. Worden dan gestraald en twee keer gepoedercoat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18/12/2020 om 9:38 PM zei Tromkes:

En inmiddels gelukt. Maar niet met de veerspanners. Uiteindelijk lagerpers gebruikt. Dat ging wel. Ben tevreden met het resultaat van 5 cm verhoging. Morgen bij daglicht even een foto tje schieten. 

Volgende project is velgen zwart maken. Jeep ster op motorkap (weet iemand een goede webshop daarvoor?) en misschien dorpels van de Jeep matzwart maken. By the way, wat is een gangbare prijs voor poedercoaten velgen? Heb nu een bedrijf dat er 60 euro per velg voor vraagt. Worden dan gestraald en twee keer gepoedercoat. 

Mooi dat het gelukt is! €60 per velg klinkt mij niet als veel in de oren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

60euro per velg is een normale prijs. Ik snap alleen de 2 lagen systeem niet. Met goeie poeder is direct een goeie laagdike voldoende. Het 2 lagen heb ik onze poedercoater nooit over gehoord. Je hebt stralen en coaten en als het staal is word het wel is stralen verzinken en coaten gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

60 euro voor stralen en 2 lagen systeem is niet duur, normaal zit je tegen de 80 a 90 euro  per velg.

2 lage systeem zou ik altijd doen, de eerste laag is een epoxy laag  deze is voor een goede hechting vooral bij poreuze ondergrond en zorgt ervoor dat er geen blaasjes en kratertjes ontstaat bij het aanbrengen van poederlakken ( de tweede laag van polyester ). 

We hebben zelf al diverse delen laten coaten voor de jeeps met een speciale coating, deze heeft een lichte structuur en is meer kras en stootvast.

image.png

image.png

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...