Spring naar bijdragen

ABS relais niet aanwezig (XJ 99)


Patz
 Share

Recommended Posts

Bij een stevig remactie -gelukkig zonder schade- kwam ik er achter dat er geen werkende ABS op mijn Cherokee XJ uit 99 zit. Na onderzoek bleek dat het relais ontbrak. Nu zijn er volgens mij twee mogelijkheden; of het relais ontbreekt omdat het bv is omgeruild o.i.d. of een storing van de ABS is 'opgelost' door het ding gewoon uit te zetten. Nu is er maar 1 manier mogelijk (denk ik) om het uit te testen; nieuwe relais plaatsen. Weet iemand wat voor specifieke relais er geplaatst moet worden? (ik kom geen ABS-relais tegen namelijk bij de usual materialenleveranciers). Dank voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Niet onaardig bedoelt, maar weet je zeker dat je wel ABS hebt? Niet alle Cherokees hebben dat namelijk.

Succes, Siert. 

Hi Siert, nou, eigenlijk ben ik daar vanuit gegaan omdat er op mijn dashboard wel een lapje zit voor ABS (dat ik natuurlijk nooit heb zien branden). Ik realiseer me nu pas dat dat natuurlijk helemaal niet hoeft te betekenen dat er überhaupt ABS op deze Cherokee zit... Hoe zou ik zonder een nieuw relais er achter kunnen komen dat ik ABS heb?

Dank vast weer voor het meedenken! Groet! Patz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei DogJeeper:

En mocht je wel ABS hebben, dan kun je gewoon een standaard relais kopen. Een speciaal ABS relais voor een XJ is er nl. niet.

Check! Standaard relais dus. MIsschien wel handig om er sowieso eentje extra te hebben, zelfs als er helemaal geen ABS op de Jeep zit... Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...