Spring naar bijdragen

Gasklephuis in LPG motor schoonmaken; moet ik nog ergens speciaal op letten?


Patz
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag! Af en toe heb ik last van een motor die -terwijl ik rij- afslaat. Toch maar even het gasklephuis bekeken en tot mijn schrik  -en ook opluchtig, dit zou zomaar de oorzaak kunnen zijn- zit het vol met roet. De Cherokee is wel een LPG, dus tref wel een soort inlaat-ring aan die ik niet ken uit benzine motoren. Is het schoonmaken wel gewoon hetzelfde? Kan ik gewoon het hele ding losmaken en met cleaner eens goed schoonmaken of zijn er andere regels met LPG? Dank vast voor het meedenken! 

Patz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29/9/2020 om 1:26 PM zei Patz:

Goedemiddag! Af en toe heb ik last van een motor die -terwijl ik rij- afslaat. Toch maar even het gasklephuis bekeken en tot mijn schrik  -en ook opluchtig, dit zou zomaar de oorzaak kunnen zijn- zit het vol met roet. De Cherokee is wel een LPG, dus tref wel een soort inlaat-ring aan die ik niet ken uit benzine motoren. Is het schoonmaken wel gewoon hetzelfde? Kan ik gewoon het hele ding losmaken en met cleaner eens goed schoonmaken of zijn er andere regels met LPG? Dank vast voor het meedenken! 

Patz

UPDATE: Inmiddels bij LPG garage gechecked; de ring in het gasklephuis is de toevoer van LPG. Weer wat geleerd. Blijkbaar verstuift het LPG bij dit systeem via het gasklephuis de motor in. Losmaken en schoonmaken blijkt geen probleem te zijn, ook niet bij LPG, zit dus alleen een extra slang vanuit de LPG verstuiver naar het gasklephuis aan en een extra staalkabeltje die je moet losklikken. Maar gelijk een extra pakking besteld en reiniger gekocht. Kijken of ik het deze week nog schoon kan maken, benieuwd of het wat met het afslaan van de motor en het wat onrustige stationair doet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...