Spring naar bijdragen

CJ7 gekocht, helaas Motor aan barrels 😪


Sonja
 Share

Recommended Posts

Hallo

Onlangs een CJ7 gekocht uit ‘77 V6 Motor loopt op LPG

tijdens het proef rijden , niets aan de hand.

koop besloten en op weg, na 30 km even gestopt om wat te drinken. De auto niet meer aan de praat te krijgen, uit eindelijk ANWB gebeld en Ja hoor op de ambulance en naar onze garage laten brengen.

Daar na onderzoek, motor compleet aan barrels.

Dus nu of een gereviseerde V8 er in, of de V6 laten reviseren, of een ruil motor.

We weten het niet meer, wat kunnen jullie ons aanraden.

Helaas op de verkoper( Particuliere) niets te verhalen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei michel1972:

Er zijn diverse opties mogelijk maar wat wil je zelf?

Mijn 4.2 zescilinder is echt aan barrels. Hij rookte als een gek en liep slecht op compressie op 2 cilinder. Bleek dat 2 cilinderwanden dikke groeven hadden en de cilinderkop kapot was. Bij jouw blok kan het alle kanten op en om te oordelen wat er echt is moet je wel wat zaken testen / uitzoeken.

Ik heb ook de opties bekeken die er mogelijk zijn.

Reviseren 4.2 blok

Nieuw 4.2 blok kopen

Gebruikte 5.2 V8 ZJ, of AMC 304 V8 of Chevy V8 plaatsen ( Geen garantie dat die jaren mee gaat )

Nieuwe Chevy V8 of AMC V8 plaatsen

4.0 HO blok plaatsen van een YJ, TJ, ZJ of XJ ( Geen garantie dat die jaren mee gaat )

Verreweg de goedkoopste mogelijkheid is een 4.0 HO blok kopen en deze plaatsen. Je kan ook mazzel hebben om een goed gebruikte 4.2 te vinden maar die kom je niet veel tegen. Veel past gewoon en dan kan je snel weer rijden. De rest van de oplossingen maken het alleen maar duurder en kan uiteindelijk oplopen tot  vele duizenden euro's en nog meer als je zaken moet gaan uitbesteden. Er zijn meerdere CJ's of YJ's die een ZJ 5.2 blok hebben geplaatst en dat is ook een goede mogelijkheid en kan als je mazzel hebt ook nog schappelijk gedaan worden als je veel zelf kan. Zodra je alles moet gaan uitbesteden loopt het op

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tandwiel door het blok? Als ik de fotos zie zijn er tanden van het tandwiel van de distributieketting afgebroken. Daar een AMC258 (6 in lijn) een non-interference motor is hebben de zuigers de kleppen niet geraakt en zal er dus geen schade in de motor zijn. 

Het lijken ook de tandwielen met Nylon coating te zijn, die sneuvelen wel vaker. Naar mijn idee enkel nieuwe tandwielen (zonder nylon coating) en ketting erop.....

bewerkt door Rcroy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor uit elkaar gehaald. Gruis/splinters van het tandwiel door het hele blok heen.

niet meer te redden ook niet te reviseren helaas.

volgens de bonnen was dit blok al gereviseerd, niet dus.

onze monteur heeft er alles aan gedaan, maar moeten een nieuw/ gereviseerd blok hebben.

nu op zoek dus, krijgen hopelijk deze week hoe, wat en hoeveel.

Maar we blijven moed houden en hopen er volgend jaar mooi ritjes mee te kunnen maken.

dank jullie allemaal voor de reacties 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...