Sonja Geplaatst September 22, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2020 Hallo Onlangs een CJ7 gekocht uit ‘77 V6 Motor loopt op LPG tijdens het proef rijden , niets aan de hand. koop besloten en op weg, na 30 km even gestopt om wat te drinken. De auto niet meer aan de praat te krijgen, uit eindelijk ANWB gebeld en Ja hoor op de ambulance en naar onze garage laten brengen. Daar na onderzoek, motor compleet aan barrels. Dus nu of een gereviseerde V8 er in, of de V6 laten reviseren, of een ruil motor. We weten het niet meer, wat kunnen jullie ons aanraden. Helaas op de verkoper( Particuliere) niets te verhalen.   Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 22, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2020 Welke v6 heb je in de Jeep? Wat is er aan barrels? Wat adviseert je garagehouder? Â Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst September 23, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2020 Je hebt een 4.2 6cil denk ik. Geen v6. Dat is erg snel na aankoop. Ben benieuwd wat er stuk is wat met de proefrit niet merkbaar was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 23, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2020 Veel is mogelijk, maar zoals met veel zaken valt of staat met je budget, en/of hoe handig je zelf bent...... Weet je wat er precies aan kapot is, of is dit niet bekend?  Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sonja Geplaatst September 24, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2020 14 uur geleden zei michel1972: Er zijn diverse opties mogelijk maar wat wil je zelf? Mijn 4.2 zescilinder is echt aan barrels. Hij rookte als een gek en liep slecht op compressie op 2 cilinder. Bleek dat 2 cilinderwanden dikke groeven hadden en de cilinderkop kapot was. Bij jouw blok kan het alle kanten op en om te oordelen wat er echt is moet je wel wat zaken testen / uitzoeken. Ik heb ook de opties bekeken die er mogelijk zijn. Reviseren 4.2 blok Nieuw 4.2 blok kopen Gebruikte 5.2 V8 ZJ, of AMC 304 V8 of Chevy V8 plaatsen ( Geen garantie dat die jaren mee gaat ) Nieuwe Chevy V8 of AMC V8 plaatsen 4.0 HO blok plaatsen van een YJ, TJ, ZJ of XJ ( Geen garantie dat die jaren mee gaat ) Verreweg de goedkoopste mogelijkheid is een 4.0 HO blok kopen en deze plaatsen. Je kan ook mazzel hebben om een goed gebruikte 4.2 te vinden maar die kom je niet veel tegen. Veel past gewoon en dan kan je snel weer rijden. De rest van de oplossingen maken het alleen maar duurder en kan uiteindelijk oplopen tot vele duizenden euro's en nog meer als je zaken moet gaan uitbesteden. Er zijn meerdere CJ's of YJ's die een ZJ 5.2 blok hebben geplaatst en dat is ook een goede mogelijkheid en kan als je mazzel hebt ook nog schappelijk gedaan worden als je veel zelf kan. Zodra je alles moet gaan uitbesteden loopt het op       Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 24, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2020 Je citeert wel, maar antwoord niet. Dat schiet niet op....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sonja Geplaatst September 24, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2020 Hallo het is een lijn 6 motor blijkt. Het tandwiel is compleet door het blok geslagen, dus zal een ander in moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst September 25, 2020 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2020 (bewerkt) Tandwiel door het blok? Als ik de fotos zie zijn er tanden van het tandwiel van de distributieketting afgebroken. Daar een AMC258 (6 in lijn) een non-interference motor is hebben de zuigers de kleppen niet geraakt en zal er dus geen schade in de motor zijn. Het lijken ook de tandwielen met Nylon coating te zijn, die sneuvelen wel vaker. Naar mijn idee enkel nieuwe tandwielen (zonder nylon coating) en ketting erop..... September 25, 2020 bewerkt door Rcroy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sonja Geplaatst September 29, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2020 Motor uit elkaar gehaald. Gruis/splinters van het tandwiel door het hele blok heen. niet meer te redden ook niet te reviseren helaas. volgens de bonnen was dit blok al gereviseerd, niet dus. onze monteur heeft er alles aan gedaan, maar moeten een nieuw/ gereviseerd blok hebben. nu op zoek dus, krijgen hopelijk deze week hoe, wat en hoeveel. Maar we blijven moed houden en hopen er volgend jaar mooi ritjes mee te kunnen maken. dank jullie allemaal voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.