Spring naar bijdragen

Jeep cherokee xj startonderbreker werkt niet


Nickjonk
 Share

Recommended Posts

beste jeepers 

Ik heb een cherokee xj uit 97 

Sinds kort doet de startonderbreker niks meer, dus de motor loopt niet meer.

Denk zelf dat de afstandsbediening het niet meer doet. 

Wil m eigenlijk gewoon uitbouwen maar weet niet waar het kastje zit of waar ik moet beginnen. Ik denk zelf dat het wel het originele systeem is. 

Als jullie een idee hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt 

Groetjes nick 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, bij mij haperde de functionaliteit af en toe van het doosje. Ik heb als kortste weg nieuwe afstandsbedieningen gekocht en bij een dealer met DRB-II scan tool laten programmeren. 

Zou je de startonderbreker willen bijpassen dan kun je een ECU van de VS erin zetten. De XJ's van 97 in Europa hadden een startonderbreker maar in 98 kwamen ze pas in de VS, daarom werkt hij met een ECU van 97 als hij gemaakt is voor de VS. Deze kun je vinden ik met het nummer 277AD op het einde (dubbel check dit nummer wel even of correct) zoals bijv deze op eBay waar je ook de KM stand en je VIN kan laten programmeren voordat je hem besteld. Als het goed is kun je de ECU gewoon wisselen, de startonderbreker chip in het dak bij je achteruitkijkspiegel kun je laten zitten of eruit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog zo'n stickje. Wilde deze wel opsturen. Als het goed is zit er ergens een zwart vierkantje met een uitsparing met daarin ook 2 koperkleurige contactpuntjes. Bij mij zat deze linksonder bij de bestuurder.

Bij mij weigerde hij ook 2 x. Ik heb de XJ een keer in België moeten laten staan en laten repatriëren naar Nederland. Toen heb ik alles eruit gesoldeerd en nu is het weer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stickje heb je alleen bij alarmsystemen die achteraf door de dealer geplaatst zijn (van Eagle zijn die alarmsystemen). Dat stickje kun je niet op elke auto gebruiken, is net een sleutel moet ingeprogrammeerd zijn. Enige wat het doet is de boel resetten als hij niet start bij een storting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...