Spring naar bijdragen

Wrangler slaat af.


Timtim
 Share

Recommended Posts

Heren (en eventueel dames),

 

 

Ik heb enkele weken geleden een YJ 4.0 I aut. uit 93 aangeschaft.

Nu is het zo dat de auto al meerdere malen is afgeslagen tijden het rijden. En als je met de vrouw een ritje in de zon maakt en je moet steeds naar de kant geduwd worden om dat hij afslaat is dat geen pretje. Ook weerhoud dat je ervan om (relaxed) te rijden.  Als hij afgeslagen is dan start hij wel weer gewoon na 5 of 10 minuten.

Wie kan mij zeggen waar ik het eerst aan moet denken of hoe ik het kan testen wat het is. Bij de garage zeggen ze dat al hij loopt het niet te vinden is, alleen als hij het niet doet. Maar ik kan niet een hele zondag een monteur meenemen vooral hij afslaat. Plezier is zo een stuk minder terwijl het echt Wrangler weer is.

Hoor graag,

 

Timtim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig te zeggen wat het is, je kan alle kanten op met jouw verhaal....

Kan een brandstof probleem zijn maar ook iets electronisch, bijvoorbeeld  de CPS of bobine.

De motor slaat onder het rijden af,en dan?

Geen waarschuwingslampjes die gaan branden ofzo?

Foutcodes uitgelezen?

Dat doe je overigens zo: https://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-24.htm

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

 

Fijn deze reacties. Hier kan ik wat mee. ga dit met de garage delen.

Hij slaat af en zie niet echt lampje(s) branden. Maar ik zal er even op letten.

De foutcodes uitlezen? Wist niet dat het bij deze types kon (ben echt een leek). Ook dit ga ik morgen verder uitpluizen.

 

Geweldig... Ik kom er wel..... Ga ik van uit.

Ik laat het nog weten. Welterusten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets.

Ik woon in de buurt van Nijmegen. Weet iemand daar in de buurt een monteur die er naar kan kijken? Die hier (YJ) ervaring mee heeft! Of iemand van de club misschien (tegen betaling)?

Ben ban dat een gewone monteur/bedrijf deze ervaring/kennis niet heeft. Maar misschien vergis ik mij.

Krukascensor vervangen dure grap? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt er aan hoe handig je bent. Sensor kost ong. 40-60 euro. Vervangen is een kwestie van 2 boutjes loshalen. Nieuwe sensor plaatsen en de boutjes weer vastdraaien.

Alleen de sensor zit op een lastige plek. Schuin bovenop de bellhousing waar de versnellingsbak tegen de motor aanzit. Is een beetje friemelen, maar zeker geen rocket-science.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels de storingscode uitgegeven en kom op het volgende uit:   11,  12,  33,  54,  55.

55 weet ik nu. Is einde code uitlezen. De andere codes heeft Ab mij eerder een link voor bezorgd maar dit zegt mij nu nog weinig.

Willen/kunnen jullie hier iets over zeggen?

 

bvd,

bewerkt door Timtim
type fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11: geen signaal van krukas sensor

12: accu is los geweest

33: airco clutch, die heb je vast niet...

54: geen signaal van nokkenas sensor

55: einde

Krukas sensor is een bekende verdachte voor dit soort storingen. Als je zelf een nieuwe koopt, neem er eentje van Mopar, die gaan het langste mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien zowel krukassensor als nokkenassensor uit zijn gevallen en deze gebruik maken van dezelfde massa aansluiting  en 5V voeding zou ik die aansluitingen eerst eens gaan nameten.

Het zou wel erg toevallig zijn als twee sensors tegelijkertijd defect raken.

Foutcodes resetten is idd een kwestie van de accupolen loshalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Peeter,

Nee, niet zelf gereden. Durfde ik ook niet. Ik moest 40 km. Normaal gesproken goed te doen maar niet met "ons" mankement.

De garage gaf aan dat hun buurman ook auto's ophaalt. Ik heb hem gebeld en hij vroeg 125,- excl btw. voor ophalen.

Vond ik veel maar dan was het ook gelijk geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...