Spring naar bijdragen

Automatic (8.25 powertrax no-slip) locker, goed voor daily driver?


AK47
 Share

Recommended Posts

Hello allemaal. Ik ben blij nu dat mijn nieuwe garage is bijna klaar (en mijn kind is volgende week terug naar school 👍). Voor mijn eerste project in de garage, ik wil dat mijn rear 8.25 Powertrax no-slip locker geïnstalleerd.

Maar ik heb doubts over hoe goed de jeep's driving is aan de steenweg en veel rotondas hier in Drenthe met een automatisch locker. Toon ik was in Alaska, het was geen probleem met de lockers want de wegen waren vaak loose gravel of the sneeuw is deep genoeg. Dus die lockers kan lock en unlock relatively easy.

Hebben jullie experience met een automatisch locker in the rear axle aan de steenweg en rotondas? Mijn jeep is nog steeds mijn daily driver. En alle straaten in mijn dorp stenen is. My concern is that the automatic lockers will lock (annoyingly) with every bump on the stones.

Ps. Sorry voor mijn Nederlands maar ik probeer te praten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik hoor je, @Ab. Maar ik heb een open diff (geen lsd) en ik heb een road trip geplanned naar Norway, misschien in de volgende jaar.

Toen mijn collega uit Tromso in Alaska was, ik hulp hem met hij research in de arctic. Nu dat ik hier wonen ik heb een chance voor meer reindeer research te doen. En ik denk dat the environment in noord Norway is misschien soms als in Alaska (not sure about this yet) en dus is meer suitable voor de locker dat ik heb in Alaska gebruikt.

Misschien ik gebruik de locker sommige maanden voor een road trip. Ik vind het interessant wat the drivability is voor mijn jeep hier aan de steenweg en de rotondas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een detroit sper in de achteras. Je moet in de bochten niet op het gas gaan maar verder rijdt dat prima. In omstandigheden met gladde ondergrond heb je veel onderstuur.

Voor het doel waarvoor je de auto wil gebruiken zou ik eerder voor een manuele locker in de vooras gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @JeePee. Ja, aan de voorkant ik ook heb een no-slip locker gepland want die goedkooper is dan een manual locker. En hier in Nederland ik heb nooit de 4wd gebruikt as compared to its use in Alaska (ongeveer 75 % of the time in de winter). Dus ik denk dat ik zal eerst installeer de rear locker en zie wat de driving does voor mij. Als ik niet lekker vinden dan ik zal misschien doe iets anders.

Bedankt voor jullie opinions. Be safe out there.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @michel1972. Ik heb only 2 inch lift dus ik mag niet meer dan 30 inch tires gebruiken ideal denk ik. Mar dit is genoeg voor mij. Die no-slip lockers ik heb 5 jaren ongeveer gebruikt before I removed it toen ik verhuisd uit Alaska en de oude diff terug geïnstalleerd. I used to drive to my hunting (eland) en fishing (zalm) spots in de jeep (4wd nodig met lockers better). En in de winter de 4wd is nodig to reach mijn huis up in the hills. Sommige tijd ik gebruik chains with 4wd want de hill is een beetje steep en is moeilijk te rijden inde sneeuw en mud. Ik ben blij met de no-slip locker omdat ik heb hardly noticed it until I needed it. Je moet leren hoe met lockers te rijden.

Bedankt voor je input over de no-slip lockers! Mijn vraag was over iemands experience met automatic lockers on cobblestones en rotundas hier in Nederland. Ik dacht dat de cobblestones might cause de lockers to engage maar weet ik dat niet zeker. Your comments have given me pause before reinstalling the lockers. Misschien toen ik ben bijna naar buitenland rijden dan ik zal the locker installeer. It can sit on the garage shelf for another year.

Hmmm. In the meantime, misschien ik kan de rocker arms, fuel injectors, clutch, roest in de rear quarter panel ... ahh, the list never ends!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...