Spring naar bijdragen

Raad ‘het geluid’....


Erik68
 Share

Recommended Posts

Vandaag de trotse eigenaar van een Cherokee uit 2004 geworden... 3.7l motor.

Particulier gekocht zag er goed uit, netjes onderhouden etc. 
Proefrit gemaakt geen gekke dingen dus deal was snel rond. Na een flinke rit van 60km, met airco aan, hoorde ik bij stationair een bijgeluid vanuit de motor wat ik eerst niet hoorde.

Het lijkt een soort ‘schrapend’ geluid wat niet constant is. Dacht eerst dat de fan aanliep, lijkt bij de pulleys vandaan te komen. 1 pulley is al eens vv door vorige eigenaar.

Iemand ervaring hiermee of een idee wat het kan zijn?

Groet, Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heb precies hetzelfde gehad. Bleek het de multieriemspanrol te zijn. Die was scheef getrokken waardoor hij een schrapend geluid maakte bij het draaien. Is makkelijk zelf te vervangen. Het is alleen lastig om een nieuwe van goede kwaliteit te vinden. De nieuwe die ik had gekocht bij jeepparts, was binnen een jaar weer kapot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Tromkes:

Heb precies hetzelfde gehad. Bleek het de multieriemspanrol te zijn. Die was scheef getrokken waardoor hij een schrapend geluid maakte bij het draaien. Is makkelijk zelf te vervangen. Het is alleen lastig om een nieuwe van goede kwaliteit te vinden. De nieuwe die ik had gekocht bij jeepparts, was binnen een jaar weer kapot. 

Bedankt voor jouw reactie! 

Ik heb er naar laten kijken, er bleek ook speling op de waterpomp te zitten. Deze laten vervangen maar geluid is af en toe nog steeds aanwezig.... rare is dat het niet constant is, had jij dat dus ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. 

Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is. 

bewerkt door Tromkes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Tromkes:

ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. 

Ah zou mooi zijn als je nog een foto hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...