mvd1968 Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Goedemorgen 5 jaar geleden kocht ik mijn C7 met een tikkend geluid. Ik heb er ondertussen 5000km mee gereden en geen problemen gehad, de tik is onderdeel van mijn jeep geworden. Ondertussen heb ik weer wat meer tijd om te sleutelen en ben ik toch wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Ik heb een filmpje bijgevoegd. Om de diverse FB pagina's krijg ik als reactie: Spruitstuk lekkage Kleptuimelaar Vliegwiel bout In mijn beleving gaat het tikken te langzaam om door een klep veroorzaakt te worden? Het is echt een felle tik die niet gedempt wordt door iets. Op het filmpje geef ik steeds gas om het verschil te laten horen. Zou het ook een waterpomp, oliepomp of de automaat kunnen zijn? Probeer een diagnose te stellen waar ik het beste kan beginnen. Bedankt CJ7_AMC258L6.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted June 28, 2020 Report Share Posted June 28, 2020 Je kunt de olievuldop er eens afdraaien en dan luisteren of het luider wordt. Kan namelijk goed een klepstoter of tuimelaar zijn. Het is niet de benzinepomp? Moedig dat je daar al zo lang mee rijdt! Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbo Posted March 22, 2021 Report Share Posted March 22, 2021 Al gevonden wat het was? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvd1968 Posted March 22, 2021 Author Report Share Posted March 22, 2021 2 uur geleden zei michel1972: Na Siert zijn reactie is die zo geschrokken en heeft die nooit meer ingelogd op het jeepforum daarna 😎 Niet helemaal....na de verkoop bleek dat de distributie ketting compleet versleten was. Ik heb geluk gehad want reed nog gewoon met de auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts