Spring naar bijdragen

XJ ’97 blijft in hoge RPM’s hangen.


Adebisi
 Share

Recommended Posts

Vanavond een probleem ondervonden op de snelweg waarbij de ’97 XJ in vol gas blijft hangen.

Na de snelweg op te rijden en met wat meer dan gewoon accelereren om in te voegen, merkte ik op de snelweg dat het gas er vol erop bleef zitten. Het voelde alsof hij op cruisecontrol reed, ook omdat het gaspedaal dieper voelde wat hij dan normaal doet. Cruise control gecheckt maar die stond niet per ongeluk aan, ook deze geprobeerd aan/uit te zetten maar dit deed ook niks. Dus aan de kant gehaald vol op de remmen en afgezet.

Alle kabels op de carburator nagekeken, dezen zaten verder goed vast en de carburateur zit dicht, alleen de middelste kabel voelt iets meer dan anders los en maakt een geluid in de cruise control module alsof deze los zit, zie ook foto voor kabel spanning. Ik weet niet of dit al zo was of zo hoort.

Het gaspedaal voelt ook nu dieper, de kabel daar voelt vrij los maar als ik op het gaspedaal druk heb ik ongeveer 2-3cm en beweegt de carburateur wel gewoon open.

Als ik nu de auto start is het meteen vol gas.

Ik heb een code lezer er aan gehangen (Autel MaxiCheck) maar er zijn geen fout codes.

Iemand een idee wat dit kan zijn of waar ik moet kijken? Kan een kapotte cruise control module dit veroorzaken ook al had ik die niet geactiveerd op het stuur? TPS?

/Chris

IMG_9487.thumb.jpeg.8af48d2aeec7f5c245cb80ea8f6ca903.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het meedenken, ik heb het probleem gevonden.

Alles goed nagelopen, de cruise control de kabel en ook in de servo zat alles goed, ook alle vacuum delen ok, maar na de tv cable (kickdown) kabel opnieuw te hebben afgesteld merkte ik dat daar een probleem zat. Ik denk dat deze is blijven hangen, na deze opnieuw te hebben afgesteld start hij weer met normale toeren. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Het was dus gelukkig een simpele oplossing maar ik snapte gisteren de logica er niet van.

Ik zal de kabel maar vervangen want het was net de film Christine van Stephen King op de snelweg dus wil dat niet nog eens meemaken. 😅 

646922913_IMG_94883.thumb.jpg.265d2e1c359690cac2c214d63469b1ec.jpg

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...