Spring naar bijdragen

steekas rechtsvoor JKU 2014


mojito
 Share

Recommended Posts

goedemorgen,

gisteren een dagje gesleuteld aan de jku.. 

onze dichting in de vooras lekte, na wat zoeken, hebben we deze makkelijk kunnen vervangen (dank u Roo voor de filmpjes).

nu is gebleken bij het oppoetsen van de voorste steekassen (man wat een roest bende was dat.. jeep is van 2014 nooit off-road gedaan en wat een bende binnen in) is gebleken dat de kruiskop ( sorry maar ik ken de juiste benaming niet wij noemen het een kruisje) zo goed als stuk is.. de beweging gaat niet vlot meer.

kan ik deze apart bestellen of beste een nieuwe steekas steken ? en waar kan ik deze bestellen of moet het via jeep lopen.. we hebben ook een stuurchape moeten vervangen deze was stuk, en kon ik niet krijgen op de "namaak" markt.. 

jammer dat ik dit probleem te laat heb ontdekt, het was te laat om nog naar winkels te rijden enkel in de voormiddag open, en wij vertrekken vannacht naar Frankrijk op vakantie.. ik hoop de de koppeling het nog 3000 km gaat houden... 

 

alvast bedankt voor jullie hulp.

ik ga proberen om deze week wat foto's te plaatsen hoe we het hebben gedaan..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruisje kan je los bestellen. In Nederland bijvoorbeeld bij Jeepparts, 4offroad of 4Low.

Voor nu even (regelmatig) inspuiten met kruipolie, dan zal hij het wel houden. Er komt geen kracht op in 2wd.

Tip: koop eentje met smeernippel. Doe gelijk de andere zijde ook, die zal er ook aan zitten te komen.

Fijne vakantie!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mojito:

Super, merci Ab.. 

En idd, zeker met smeernippel. Begrijp niet dat ze dat niet standaard doen .. 

Als ze alles vanaf fabriek met hersens zouden bouwen hadden de garage weinig verdiend als men alles goed bij zou houden😉

bewerkt door Jerrold
Type fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo iedereen..

tripje Frankrijk is dus gelukt.. 🙂 wat we wel hebben is een bonk in de auto... het gevoel is alsof je een flatspot op u wiel hebt.. bij het rijden op de snelweg hebben we ook een licht "gedaver" zou dit aan de kruiskoppeling kunnen liggen ? 

nu ben ik aan  het kijken naar een nieuwe kruiskoppeling, maar staat dikwijls de vraag naar dana 30 of dana 44 ..

hoe weet ik welke ik heb ? misschien een domme vraag... wij hebben een standaard JKU sport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...