Spring naar bijdragen

Kolak 3' of MF 44??


Recommended Posts

hoi, ik wil onder mijn jeep gc 5.2 1996 een diepere hardere v8 sound. Maar ik zit dus te twijfelen tussen de kolak 3' systeem met headers of een masterflow 44. Blijkt dat een MF 44 nog beter klinkt dan de kolak 3' enigste waar ik een beetje over twijfeld is dat er gezegt word dat het originele uitlaat systeem last heeft van slechte bochten en geplette gebieden voor in de Y buis iemand een tip of idee hier over?.

bewerkt door MJay
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. 

Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring.

mvg

Sidney

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we toch in de dempers zitten, ik wil graag een Flowmaster 40 Deltaflow onder mijn 4.7 WJ. Dit omdat deze wel de roffel heeft maar binnen redelijk gedempt is.

ik zoek alleen een adresje die deze op voorraad heeft en kan monteren. Liefst ergens centraal in het land. Wie heeft de tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei zjsid:

Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. 

Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring.

mvg

Sidney

 

Dankjewel voor je reactie, ja dat klopt ik heb de kolak forums al gelezen, kon daar alleen niet echt uit halen wat ze er nou van vinden en of je überhaupt wat merkt van de extra vermogen... wel kon ik er uit halen dat een FM 44 toch wat mooier klinkt. Heb jij toevalig ook een idee of er een sierstuk is die op de FM44 zou kunnen passen??.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. 

er bestaat dus een sierstuk dat er op past. 

Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gevonden:  bleek Vette73 te zijn, heeft ZJ met 5.9.

heeft deze set afgenomen v Kolak: 

Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden.

De set bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C
  • Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe
  • Magnaflow cat, p/n 94039
  • Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057
  • Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei zjsid:

gevonden:  bleek Vette73 te zijn, heeft ZJ met 5.9.

heeft deze set afgenomen v Kolak: 

Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden.

De set bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C
  • Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe
  • Magnaflow cat, p/n 94039
  • Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057
  • Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113

Die forum had ik inderdaad gelezen de 35113 sierstuk is indd voor de kolak systeem. Maar vroeg me eigenlijk dus af of er een sierstuk is die op de flowmaster 44 zou passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten.

 

Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren.

Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar.

Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes:

- Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden.

- Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden.

Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Vette73:

Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten.

 

Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren.

Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar.

Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes:

- Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden.

- Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij blink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden.

Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂

ik leg het ook helemaal verkeerd uit sorry, bedoelde eigenlijk dus op ebay heb ik een setje gezien van een flowmaster 44 met een eind pipe van 2.5in, wat ik dus niet weet wat voor formaat moet de sierstuk zijn??. 

 

De kolak 3" merk je ook dus vermogen verschil?? Is de kolak 3" ook wel echt een aanrader zoals jij het zelf heb ervaren??. Wat heeft het jou uberhaupt ongeveer gekost allemaal??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto.

Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso.

Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat.

In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/6/2020 om 3:16 PM zei Vette73:

Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten.

 

Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren.

Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar.

Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes:

- Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden.

- Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden.

Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂

Dank voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...