Koperdraad Geplaatst June 6, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2020 Hallo allemaal, Mijn Jeep wrangler 4.0 heeft 2 jaar stil gestaan door omstandigheden. Een agent was het niet eens met de spoorbreedte van mijn jeep. Nu iets smallere velgen en weer apk gekeurd dus weer touren. Nu met koud starten en gas geven heeft ie even een dood moment ook met rijden gas los en weer gas geven even dood en dan weer gaan. Met warm starten doet hij er langer over om daadwerkelijk te starten. Ook heb ik het idee dat hij minder hoog loopt in het begin met starten, dus als hij koud is. Iemand een idee, zelf denk ik iets van vuiligheid in de brandstofleiding/filter. Heb hem toen ook niet met een volle tank weggezet. met vriendelijke groet, Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst June 6, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2020 Vuilogheid zou zo kunnen als die goedlopend weg is gezet. Gasklep eraf halen en even met reiniger goed schoonmaken en kijk ook even naar de rotor of die contactpunten goed schoon zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 7, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2020 Al verse benzine getankt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koperdraad Geplaatst June 8, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2020 Verse benzine is er al ingegaan, Ik ga vanavond even de gasklep eraf halen en wat andere zaken nalopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 8, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2020 Ik zou mijn gasklephuis maar lekker laten zitten. Je kunt hem goed reinigen met een spuitbusje, te koop bij de automaterialen handel. Heb je de verdelerkap al los gehad? Als het echt een brandstof probleempje is, kun je het brandstofpomp relais even vervangen door een draadje zodat de leidingen lekker gespoeld worden. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koperdraad Geplaatst June 9, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2020 Gisteren aan het sleutelen geweest, stappenmotor gereinigd maar was ook niet echt vies, gasklephuis bekeken en ook gereinigd geen buitensporige troep. Verdelerklap nagekeken geen probleem. Zou het een sensor kunnen zijn, die denkt dat de motor koud blijft? Dat verklaart ook als de motor warm is en dan slecht wil starten. Ik zie hier nog wel eens de lambdasonde in het forum voorbij komen die problemen geeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 9, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2020 Lambdasonde wordt pas gebruikt als de motor warm is en in zg closed loupe gaat. Heb je al brandstof gespoeld door het relais te overbruggen? Anders toch de brandstofdruk op de inspuitrail checken. Verder is het vervangen van een oude cps sensor door een goede nieuwe altijd verstandig op een Jeep! Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koperdraad Geplaatst June 9, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2020 5 uur geleden zei REAL STRANGLER: Lambdasonde wordt pas gebruikt als de motor warm is en in zg closed loupe gaat. Heb je al brandstof gespoeld door het relais te overbruggen? Anders toch de brandstofdruk op de inspuitrail checken. Verder is het vervangen van een oude cps sensor door een goede nieuwe altijd verstandig op een Jeep! Succes, Siert. Alvast bedankt voor jullie tips! naar de garage rijden kan ik altijd nog maar eerst zelf een tijdje puzzelen Hoe moet ik het relais overbruggen en waar zit überhaupt het relais? En dan de cps sensor waar vind ik deze ? Ik heb wel het grote Haynes boek maar daar wordt ik nooit zo vrolijk van.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 9, 2020 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2020 Het is inderdaad verstandig om een echt werkplaats handboek (FSM) digitaal te scoren. Tot die tijd.... bij de accu zit je PDC, power distribution centre. Daarin zitten hoofdzekeringen en relais. Als je het relais van de Fuel Pump er uit haalt, dan vind je met de spanningszoeker op 1 van de 4 Polen een plus, deze even doorverbinden met die er recht tegenover, dan gaat de pomp draaien. De Crankshaft Position Sensor, oftewel de cps zit op je vliegwielhuis, bovenop, beetje bestuurderskant. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koperdraad Geplaatst June 13, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2020 Ik heb inmiddels vervangen de TPs sensor(code24) en lucht sensor gelijk ook maar vervangen. Bougies ook aangepakt best nog een klus met airco pomp die in de wegzat. Kon de voorste bougie met geen mogelijkheid los krijgen.Nu ben ik wel het doodvallen in toeren kwijt. Maar vind dat hij nog inhoudt. Ook van tijd tot tijd stotteren en pruttelen . Ga op aanraden de bobine nog vervangen qua kostten valt dit allemaal te overzien. Relais ga ik morgen even overbruggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koperdraad Geplaatst July 2, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2020 nu een paar weken verder en waarschijnlijk zat er een draadbreuk in het snoer naar de TPS sensor. Tijdens het slecht stationair draaien kwam ik erachter toen ik het snoer opzij trok dat de motor ineens beter ging lopen. Dus nu zo goed als opgelost want ik rij al twee weken zonder storing. Iedereen bedankt voor de tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.