Jump to content

Recommended Posts

Hoi kan iemand mij uitleggen wat het verschil is in rijgedrag tussen standaart flexarms en verlengde flexarms met 2 flexbolts op een 3,5 verhoogde jeep,ik weet van de extra flex die de auto heeft tijdens offroading maar hoe werkt het zich uit tijdens het op de straat rijden  het gaat hierbij om een 2door jk

Alvast bedankt voor de feed bacck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi filmpje zo en goed uitgelegd. 

Edited by michel1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor je film geeft een mooi uitleg.dus goed begrepen de straat rit wordt met een shortarm (langer dan de standaart) smoother dan een standaart jk arm

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Een shortarm kit is iets langer dan standaard, gezien de verhoging.

Hou rekening mee met:

Een short arm kit kost +- 1900 - 2200 € en kan gemiddeld direct gemonteerd worden op de bestaande ophangpunten.

Een longarm kit kost +- 3900- 5000 € en zal bij diverse kits  boorwerk en slijper/laswerk nodig zijn voor montage.

 

kijk goed waar de kits uit bestaan, Rubicon express heeft bijvoorbeeld een uitgebreide set met div ophangpunten in zn long arm kit en div variaties in kits 

Rubicon Express JK4323M Suspension Kit

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje wel maar wat is nu t verschil in het werkelijke rijden op de straat dus standaart armen tegen langere dus geen longarms maar flexarms op een 3,5 verhoogte jeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je de gehele as kantelen. Zodat de as vlakker/rechter komt te staan ten opzichten van de aandrijfas. Dit komt de levensduur van de cardanas ten goede.
De hoek ervan ligt ook aan welke cardanas je hebt. Origineel, enkel CV of met dubbel CV (zoals ikzelf)... Zie voorbeeld foto: 

De meeste flexarms kunnen ook een grotere draaihoek aan, dan de standaard OEM draagarmen.
Soms zijn ze ook voorzien van smeerbare balljoints, in plaats van de standaard kunststof/rubberen bussen. Maar dit verschilt per merk.

PS een flexarm is niet bij voorbaat altijd langer... Ze zijn in lengte verstelbaar.  😉

Hou bij het kantelen van de as ook aub rekening met de lengte van de cardanas. Bij te kort valt hij uit elkaar. En te lang kan onder andere schadelijk zijn voor de tussenbak.

Betreft het verschil op de straat..... Als de cardanas een goede hoek heeft ten opzichte van de as, geeft dit een betere balans. Dus minder trilling in de driveline.
Maar er zijn meer 'zaken' belangrijk voor goed weggedrag. Zoals de hoek van de draagarmen, swaybars, stuurstang, trackbars, banden ect.
Zou ook niet zomaar complete liftkits gaan mixen met andere onderdelen, zeker niet als dailydriver…  
Dit kan wel, maar dit heeft wel 'wat' uitzoek tijd nodig. (spreek uit ervaring...)

Succes en groet Roo  😎

 

CV vs. non-CV angles.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...