Spring naar bijdragen

nieuw lid


frankd
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Mijn naam is Frank. Ik rij al heel wat jaartjes met diverse suzuki's , samurai, vitara en nu een grandvitara.

Nu hebben mijn zoon Thijs en ik, voor hem, een wrangler yj 4.0 uit 93 aangeschaft.

Er zit nog wat werk aan, maar veel is al gedaan. Eerst gaan we de keerringen van de vooras vervangen en in de dorpels 2 kleine gaatjes dichtlassen.

In de toekomst wil Thijs naar 35" banden ( nu 33") en nog een klein beetje extra verhogen. Ook wil hij graag een roofrack.

Een arb sper met compressor en een kortere diff overbrenging zitten er als ingebouwd.

 

 

20200516_132939.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou er alleen wel rekening mee, dat een roofrack een ontzettende windvanger is. En een YJ is al niet echt gestroomlijnd. En dan samen met de 35-ers kun je je 5e versnelling wel vergeten. Tenzij je naar een diff verhouding van 4.56 of hoger gaat.

Iets om te onthouden. Maar de keus is natuurlijk altijd aan jullie.

Maar in ieder geval gefeliciteerd met de Jeep en dat jullie er maar veel plezier van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedank heren.

We hebben de vooras bijna weer in elkaar zitten, alleen de keerring aan de bijrijderskant wil niet. Uit elkaar was vrij snel gedaan, het goed schoonmaken duurde langer.

Iemand misschien een tip om deze makkelijk te monteren?

 

Omdat het voordiff er toch uit was, even de tanden geteld. Er zit nu een overbrenging van 4.56 in. Is deze standaard of al aangepast?

 

 

20200531_144517.jpg

20200531_155741.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei michel1972:

Dit is de aangepaste overbrenging en prima voor 35 ers. Doe voorzichtig met 35 ers op je dana 35 achteras met locker. Er is meer als genoeg over geschreven over deze combo. Het kan lang goed gaan maar met iets teveel geweld ook zo breken.

Dat had ik begrepen, bedankt voor de waarschuwing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...