Jump to content

Gezocht mooie CJ7 V8 Automaat

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een mooie en goede CJ7 - V8. Ben bereid een goede prijs te betalen en mag ook best wat kosten. Maar moet wel echt goed zijn.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Michel

3 hours ago, michelhaan said:

Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een mooie en goede CJ7 - V8. Ben bereid een goede prijs te betalen en mag ook best wat kosten. Maar moet wel echt goed zijn.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Michel

Hallo Michel,

Voordat straks iedereen zijn CJ7 V8 gaat aanbieden misschien ook handig om aan te geven wat je precies zoekt.

304, 360, 401 AMC V8 of ander type V8?

Handbak of Automaat?

Quadratrac of 2WD tussen bak die je kan schakelen naar 4WD tussenbak?

Origineel of Verbouwd/Verbreed/Verhoogd?

Deze zaken spelen allemaal mee in de goede prijs die jij bereidt bent te betalen.

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht. Ik zoek de auto met name om met mn gezin te cruisen. Ik heb geen plannen om echt off road te gaan rijden.

Ik ben op zoek naar een V8 AMC automaat. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de verschillen zijn tussen 304,360 en 401. Kun je me hiermee helpen ? Hetzelfde geld voor de tussenbak, wat zijn voor- of nadelen hiervan, met het oog op het touren..

Mag best wat verbreed en verhoogd zijn maar niet excessief.  En ik wil echt een roestvrije body / chassis zonder al te veel knip en plakwerk. 

Verder bij voorkeur zwart en zo clean mogelijk. Zoielts als op de foto.

Kan je hier wat mee ?

Groeten Michel

mooie.jpg

Hallo Michel,

Duidelijk verhaal. Je geeft aan met het gezin te willen toeren. Heb je met het gezin wel eens in een CJ7 gezeten en wat vonden die van de ruimte achterin?

Wil jij er alleen mee gaan toeren of ben je ook van plan gezellig met de jeepclub af en toe een puzzeltocht of evenement te gaan rijden?Toeren en af en toe een terrein pakken zijn 2 wezenlijke verschillen.

Tevens verschillen de smaken onderling. De 1 vindt het heerlijk als zijn jeep stug rijdt en de ander vindt het heerlijk als die deint van links naar rechts. De 1 wil zijn V8 onder alle omstandigheden horen en de ander begint zich na 1.5 uur rijden lichtelijk te irriteren. Er zijn zoveel zaken persoonsgebonden. Enige wat ik kan zeggen rij met de diverse uitvoeringen. Verhoogd, verbreed en origineel om te ontdekken wat jij persoonlijk fijn vindt. 

De jeep op de foto ziet er mooi uit maar zal niet zo lekker rijden als ik kijk naar de positie van de shackle achter. Hij zal behoorlijk stug aanvoelen tijdens het rijden. Veel CJ7's hebben de originele bladveren van 2 inch nog eronder zitten. Heb je een jeep met 2.5 inch bladveren rijdt dat net weer soepeler als de originele bladveren. Sommige verhoogde jeeps rijden weer fijner als originele jeeps. Grote banden is leuk en staat mooi maar als de overbrenging niet aangepast is zal het rijcomfort minder zijn en het verbruik weer hoger. Ook het type merk bepaald weer het rijcomfort en zo zijn er veel zaken die een jeep geschikt maken om te toeren of offroad te rijden. Een jeep kopen is het 1 maar ermee leren leven is een heel ander verhaal.

Edited by michel1972

Michel,

Bedankt voor je bericht, dat is een hoop informatie. Ten eerste heb 1 kind dus dat zou moeten passen achterin. Het is mij te doen om lekker te toeren, met name korte stukjes en Ik ben me er van bewust, dat het allemaal niet super comfortabel zal zijn. Maar merk uit jou reactie dat ik hier te maken heb met een super ervaren jeep fanaat. Leuk !. Ik ben benieuwd wat er allemaal op me afkomt. 
groeten Michel

34 minutes ago, michelhaan said:

Michel,

Bedankt voor je bericht, dat is een hoop informatie. Ten eerste heb 1 kind dus dat zou moeten passen achterin. Het is mij te doen om lekker te toeren, met name korte stukjes en Ik ben me er van bewust, dat het allemaal niet super comfortabel zal zijn. Maar merk uit jou reactie dat ik hier te maken heb met een super ervaren jeep fanaat. Leuk !. Ik ben benieuwd wat er allemaal op me afkomt. 
groeten Michel

Hallo Michel,

Super ervaren jeep fanaat wil ik mezelf zeker niet noemen maar ik heb in de afgelopen jaren veel jeep liefhebbers zien komen en gaan en liefde voor een jeep kan je blind maken. Ik kan alleen maar zeggen verdiep je er goed in en investeer in veiligheid als je kind achterin zit zoals een family bar en een goed stel gordels.

Verwacht geen wonderen hier van mensen die hun jeep CJ7 V8 ineens te koop gaan zetten. De mensen hier zijn er zeer zuinig op en genieten er keer op keer van. Belangrijkste advies die ik je kan geven is ga met meerdere uitvoeringen rijden en laad hem heel goed controleren bij een goed bedrijf. Zou zoals eerder gezegd zonde zijn als je aankoop niet alleen bling bling is maar ook goed is. Er staat geregeld rotzooi te koop wat bling bling lijkt maar het verre van is.

• 3 weeks later...

wij zijn er 1 helemaal nieuw aan het opbouwen amc v8 met 727 en dana 300 

Met o% roest of enige.

chassis compleet gedaan en in de epoxy body ook alle andere delen zijn nieuw.

alle scharnieren velgen banden rubbers nieuw.

etc etc.

voorbeeld zo als die moet worden.

info@4offroad.nl

101011337_2803415109784498_8949316891025866752_n.jpg

• 2 weeks later...

Beste Stephan, ik heb een hele mooie CJ7 te koop staan. Dit is weliswaar geen V8 maar een lijn 6 maar wel zeer snel. Er zit een offehauser 6=8 pack op. Is nu sneller als een standaard V8.

De auto is body off gerestaureerd, motor opnieuw, revisie automaat, verzinkte body, rvs uitlaat systeem, nieuw interieur etc. Ik weet niet hoe ik jou een persoonlijk bericht kan sturen, maar als jij mij een e-mail stuurt kan ik je een fotorapportage sturen.

Patrick PS belasting vrij en LPG

Volgens mij is hij overgestapt op wrangler TJ modellen 2003-2006 mede vanwege rijcomfort, luxe en veiligheid maar je weet het maar nooit. 

Edited by michel1972
  • 4 weeks later...

Beste Patrick,

ik zag deze reacties voorbijkomen .

Gisteren vergelijkbare zoekopdracht geplaatst.

Heb jij de auto nog?

mijn mail is: jagvdlaar@gmail.com

groet Hans