Spring naar bijdragen

Veeruitslag beperken ivm apk


JeePee
 Share

Recommended Posts

Ik heb een 2.5" budget liftkit van RT Offroad onder mijn Liberty met JBA control armen. Werkt prima, maar bij maximaal uitveren raken de ca's de pockets. En dat mag volgens mijn apk station niet. Er mag nergens iets aanlopen.

Oplossing bedacht: ik zaag de pockets uit zoals bij de latere uitvoeringen standaard is. Geweldig! Ik heb nu 5 cm meer uitslag voordat de ca tegen het metaal loopt :(

Ik wil nu straps aan de draagarmen maken, maar ik neem aan dat er vast al iemand heeft uitgevonden hoe dat het gemakkelijkste kan.....wie heeft een tip??

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik moet iets hebben wat niemand wil....minder wieluitslag.....

@Deadeye de jba' s zijn voor gelifte jeeps. Ander APK station zou kunnen, maar afgezien van dit akkefietje ben ik best tevreden met deze garage dus wil ik graag een oplossing die voor beide acceptabel is. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en oplossingen van anderen hiermee. De door mij bedachte oplossing met straps is natuurlijk ook alleen voor de apk, daarna kan het er weer vanaf....heb wel weer mooi wat extra flex.

bewerkt door JeePee
Reactie aangepast omdat een bericht waarop werd gereageerd is verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zetten 'm op bokken en laten de brug zakken, dan begint het keuringsrondje met controle op aanlopende remmen, slechte lagers, stuuruitslag(met eventueel aanlopen van de wielen), ruimte van remslangen, enz. en dus ook die draagarmen...

Ik neem aan dat ze dat niet alleen bij mijn auto doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De methode van keuren is de enige juiste.  Wielen moeten vrij zijn.  Normaal wordt de uitslag beperkt door de schokbrekers, kun je daar niets mee?  Als dat niet gaat , wordt het toch Limiting Straps.  Die kun je zelf maken van oude veiligheids riem of spanband.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt toch gewoon een bandje door het gat van de horizontale bout van de veerpoot halen en vervolgens bovenaan ergens pakken, desnoods een van de 4 bovenste bouten van de veerpoot? Gewoon simpel en tijdelijk de veeruitslag beperken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga inderdaad één van de vier bouten van de veerpoot gebruiken. De andere kant van de strap ga ik met een hoeklijn vastzetten op twee van de vier bevestigingsbouten van de kogel van de uca.

Ik post van de week wel een plaatje van het eindresultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Straps maken van een sleeplint was geen succes, ondanks dat het lint stevig zat opgesloten met een ring scheurde het gat waar de bout doorheen ging uit bij het uitveren.

Uiteindelijk een minder mooie maar wel effectieve oplossing gemaakt met staalkabel.

De apk keuring is inmiddels achter de rug en de staalkabel valt niet meer op ;)

20200522_104504.jpg

20200522_104526.jpg

20200522_110213.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...