Jump to content

Nieuwe Jeep CJ7 Laredo


Recommended Posts

Thx, foto’s volgen nog. Niet alles is klaar. Stroomonderbreker plaatsen, carter reinigen en herspuiten, vooras en voorste bladveren cosmetisch behandelen en motorcompartiment poetsen. Maar nu eerst genieten tot de winter. Mss assen met betere verhouding. Sja, het stopt nooit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het einde van de eerste dag van onze road trip dient zich aan. We reden naar  Zierikzee via de liekenshoektunnen en Zeeland. Enkele stops voor aperitief, picknick lunch en mooie mooie zichten. Alle jeeps deden het goed. Hubert, Steven, Frank, Koen en ik brachten naast onze jeeps ook de vrouwen mee. Samen genoten we nog van een lekker diner voor het slapengaan. De zeelucht maakte ons moe maar we hadden nog tijd om een Jeep te gaan bekijken. Een mooie golden eagle. De avond voor vertrek snel nog de velgen gedemonteerd en opgepoetst. Geen tijd meer over om de jeep te wassen. Geen erg want de regenbuien zouden dat werkje nutteloos gemaakt hebben. Morgen rijden we terug via de Oosterschelde tunnel.

FE4EF385-D93B-45C6-9D7B-18B280AA9751.jpeg

26A301F8-CBC0-4231-8CB4-7BED7F98085C.jpeg

C7DD4FD1-11F4-4137-AAFB-EF031545F529.jpeg

AC78A58D-C6EB-43C4-8BBC-71703D4D74BB.jpeg

B0A116F3-4FD7-46FE-A3C7-6DE226BFDABD.jpeg

D0CD9F8B-0FE2-47E3-A74A-D714C3EC324B.jpeg

Edited by wimbo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vandaag een ritje met de cj gemaakt. Was aangenaam weer ervoor. Een nieuw verschijnsel doet zich voor. De dimlichten en grootlichten werken ineens niet meet. Standlichten werken, evenals de richtingaanwijzers. Zou het probleem bij de schakelaar zitten?

E005E082-7AB0-4918-89D2-620ED65528BE.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Met het mindere weer staat de jeep op stal. Dat was het ideale moment om de softtop eraf te halen om de ramen te repareren. Alles besteld in een zeil shop. Garen, dubbelzijdig kleeflint, afboordlint, raamvinyl, drukknopjes, …

Ik heb twee vragen :

1. De oude ramen eruit snijden of losmaken met haardroger. Met de gaardroger komt een stukje van de toplaag mee, zie foto

2. Met een afboordlint if direkt stikken? Zie foto

09B26D08-0629-4974-9238-61B0D20A6F5F.jpeg

9203FEC5-6167-4DE8-AED1-84C331B129C1.jpeg

32CABF65-90D0-4747-9127-7DF0D6DFF0CF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Deze avond één raam vervangen. Naaimachine is een maatje te klein voor de job maar ze deed de job. Het vinyl lijkt licht maar is 1mm dik en UV bestendig. Morgenavond probeer in het tweede raam te doen.

A821E820-F39B-4F0E-9B86-8EDDDFBDFC23.jpeg

98F5BC6C-1196-4D86-A487-F0A55CE4659C.jpeg

86739B43-5AF9-4F86-BA48-533E9799BE3F.jpeg

Edited by wimbo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vandaag de eerste zonnige zondag sinds lang. Dus de softtop gemonteerd. Omdat het nog niet warm genoeg is deze nog niet volledig opgespannen. Nieuwe ramen zien er goed uit. Let op het verschil met het originele achterraam. De radio aangesloten en high beam switch hersteld. Nu werkt het groot licht en dimlicht.

7FAFF578-2AAF-4815-8ABA-C7E5778F522E.jpeg

0C6D7925-479D-4C5A-B54A-93B10C4BACDE.jpeg

66FFC5ED-2FD7-4772-8C04-F52881DED8BE.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vandaag een beetje aan de jeep gewerkt. Voorbereiding losmaken voorraamframe, dus bouten scharnieren weken met WD40. Ook een stroomonderbreker gemonteerd. de kabels via de doorgang emissie controle onder het dash geleid waar de EMU vervangen is door een robuuste schakelaar. Die zit daar mooi uit he zicht en toch binnen handbereik. Daarna eens gekeken waarom het gas niet volledig openging bij ingeduwd gaspedaal. Blijkbaar haperde het pedaal, nadat dit opgelost was ging het een stuk beter bij volgas. Topsnelheid piekte boven wat de snelheidsmeter kon aangeven. Daarna een ritje met mijn ma die intussen 82 jaar is.

A9CFE54B-DD21-4490-B101-AF1D29907634.jpeg

2B28D458-AA88-41F4-944A-0AB94A93C24F.jpeg

88A544F5-8188-4F96-973C-F282BEBD5577.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Vorige week de ontsteking afgesteld met stroboskoop en de carb met vacuummeter. De motor Liep al goed maar nu perfect. Het stuur recht gezet zodat de wielen en het stuur mooi recht staan. Dan een paar hellinkjes gedaan op een parcourtje. Te lui om de vrijloopnaven om te zetten dus met enkel de achterwielen naar boven getuft. Na een paar boze blikken van fietsers weggegaan. Bij thuiskomst is nieuw probleem opgedoken, lekkage aan de uitgaande as stuurhuis. Ik heb nog ergens een herstelsetje liggen en dat wordt dan ook mijn volgende post.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag de nummerplaat verlichting aangesloten en luidsprekers tussen rolkooi en spatborden gemonteerd. Ook de v-riem voor de alternator proberen demonteren. Deze begon te slippen en zag er nogal rafelig uit. Helaas zit de nieuwe alu radiator te dicht bij de koelschroef. De riem geraak er niet voorbij. Ik zal de grille moeten losmaken om deze eruit te krijgen 🙁. Dit is het moment om de dpatborden te verwijderen, het motorcompartiment te poetsen en het voorste stuk van het frame te schuren/lakken. Er komen nog wat klussen bij. De motorsteunen lijken versleten en zal ik vervangen. Het olie carter is een beetje roestig. Dat ga ik demonteren, binnen en buitenkant reinigen en daarna van een nieuwe laklaag voorzien. Achteraf ben ik niet zo zeker dat ht stuurhuis lekt. De onderste radiatorslang zat niet strak en lekte. Rose koelvloeistof lijkt rood en is een beetje vettig. Ik ga dat uitspitten. In elk geval heb ik een revisiekit voor het stuurhuis klaarliggen.

6FAEEEA8-3770-4DE5-A138-4CDD67CEA161.jpeg

5BCFFCCC-F4EE-4A92-BF02-12CA9448765F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Wimbo,

Als je V snaar niet tussen de koelfan en de radiateur past, dan zitten die echt te dicht bij elkaar.

Dat gaat je een radiateur kosten als de Jeep een keer goed flexed in het terrein!

Succes, Siert.

Ik had dat ook bedacht maar hoopte dat ik het fout had. Dat wordt dan een klusje om de radiator aan te passen. Ik bekijk eens hoe dat het best kan. Er is alvast ruimte om die dieper in de grille te plaatsen. Gezien de neus wordt gedemonteerd is dit het moment om dat te doen. Kleine klusjes worden altijd grote werken 😕

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En nu het grote dilemma. Beginnen met schuren op de hoeknaad en zien wat er onder zit? Is dat zelf bij te werken indien niet doorroest? Hoe behoud ik de stickers? Tips welkom!

90CBF7F2-003A-4147-AEFA-20DFD15F5494.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...