Jump to content
-AJ-

Opbouwen JKU (2.5" Lift JKU)

Recommended Posts

Na wat kleine dingetjes gedaan te hebben aan de JKU ben ik me nu al een tijdje aan het oriënteren op de volgende stap(pen). Ik heb veel fora uit oa Amerika bekeken en  weet redelijk wat ik wil, maar heb toch nog een vraag met name over een 2.5" lift:

Mijn uiteindelijke doel is meer clearance te krijgen bij het off road rijden en een meer functionele bumper erop met haken en een lier. De JKU wordt af en toe op de weg en af en toe off road gereden.

Plan is:

33" wielen op 17" velgen

Voorbumper van ARB (AEV 10305055AD Front Premium Bumper)

Lier erin (welke ben ik nog niet uit)

En om het af te maken een lift van 2.5". Omdat de voorkant zwaarder wordt met de lier en bumper zal er een bepaalde stevigheid moeten komen in de vering / schokdemping.

Maar welke lift? Welk merk? Veel fora in Amerika zijn lyrisch op Teraflex. Ook Fox, Billstein en OME zie ik veel voorbij komen. Is er veel verschil in kwaliteit of comfort of ligt dat dicht bij elkaar?

En wat is qua prijs/beschikbaarheid in Europa/Nederland gangbaar?

Greetz

AJ

3 hours ago, -AJ- said:

Na wat kleine dingetjes gedaan te hebben aan de JKU ben ik me nu al een tijdje aan het oriënteren op de volgende stap(pen). Ik heb veel fora uit oa Amerika bekeken en  weet redelijk wat ik wil, maar heb toch nog een vraag met name over een 2.5" lift:

Mijn uiteindelijke doel is meer clearance te krijgen bij het off road rijden en een meer functionele bumper erop met haken en een lier. De JKU wordt af en toe op de weg en af en toe off road gereden.

Plan is:

33" wielen op 17" velgen

Voorbumper van ARB (AEV 10305055AD Front Premium Bumper)

Lier erin (welke ben ik nog niet uit)

En om het af te maken een lift van 2.5". Omdat de voorkant zwaarder wordt met de lier en bumper zal er een bepaalde stevigheid moeten komen in de vering / schokdemping.

Maar welke lift? Welk merk? Veel fora in Amerika zijn lyrisch op Teraflex. Ook Fox, Billstein en OME zie ik veel voorbij komen. Is er veel verschil in kwaliteit of comfort of ligt dat dicht bij elkaar?

En wat is qua prijs/beschikbaarheid in Europa/Nederland gangbaar?

Greetz

AJ

Je moet je goed verdiepen in de juiste maat banden voornamelijk qua breedte. Door het gebruik van de velgen die er nu onder zitten kunnen te brede banden zorgen voor een nadeel met de huidige backspace van je velgen als je gaat terreinrijden. Het hoeft niet maar kan zomaar wel het geval zijn. Tevens een band nemen die op zowel de weg als onverhard lekker uit de voeten kan. Neem aan dat je meer op de weg het hele jaar zal rijden dan onverhard.

Veel verhogingen houden er al rekening mee dat een jeep uitgevoerd gaat worden met diverse extra's. Daar kan een 1 van de onderstaande bedrijven je prima over informeren.

www.jeepparts.nl

www.4offroad.nl

Hou er wel rekening mee dat dit geen Amerika is qua prijzen. Je kan er aardig van schrikken wat het allemaal zomaar gaat kosten hier in Nederland als straks je banden, bumper, lier, verhoging en misschien nog andere zaken op je JK hebt zitten. Het maakt de JK wel mooier en stoerder.

Zelf in Amerika bestellen is ook mogelijk maar vergeet dan niet ff de 25% invoerrechten erbij op te tellen over de complete aanschafprijs met transportkosten.