Spring naar bijdragen

Katalysator gejat - idee voor een skidplate?


DUC
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Afgelopen weekeinde hebben ze de katalysator onder m'n XJ vandaan gejat/gesloopt 🤬
(Na enig googelen las ik dat ik niet de enige ben: 800 aangiftes in 5 maanden. Ik had er wel van gehoord, maar dacht dat ze alleen uit waren op hybride auto's ivm de materialen in de kat. Helaas, ook een '98-er moet er aan geloven)

Nu is de verhoogde XJ ook wel iets voor luie dieven: hij hoeft niet op de krik, ze kunnen er zó bij. Om te voorkomen dat me dit een 2e keer gebeurt, zit ik aan een skidplate te denken.
Maar wanneer ik op Quadratec kijk zie ik door de bomen het bos niet meer en wordt 't ook wel een prijzige aangelegenheid om een stuk ijzer vanuit de VS deze kant op te laten komen.

Wie weet een mooie oplossing hier in NL?

20200404_103303281_iOS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het nog niet zo heel makkelijk is om je daar tegen te wapenen. Je zou dan de hele bodem dicht moeten maken om het ze moelijk te maken. 

Of een ketting eraan maken van rvs310 dan zijn ze voorlopig wel zoet eer dat ze die door hebben.

Je hebt ook van die alarmsystemen die al een signaal geven als er iemand in de buurt van je auto is.

bewerkt door Jerrold
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo kijk is het niks moeilijker. Ze zagen hem voor en na de beschermplaat af en trekken hem er zo tussenuit en mochten ze niet genoeg plek hebben is die beugel van de beschermplaat zo door met die zagen van hun. Enige wat ze niet zo door kunnen krijgen met zoon zaag is rvs310. Als ze daar in moeten zagen dan geven ze het wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Duc,

Hier een wat late reactie. Ik heb dit op Ali gekocht: https://www.aliexpress.com/item/4000589731052.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.119f4c4dVjuj37

Het is een bewegingssensor welke een draadloos signaal stuurt naar een ding-dong welke je in het stopcontact kunt steken. Werkt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel. Helaas heb ik er niet zo veel aan gezien hoe de jeep achter het huis, op een hofje, geparkeerd staat. Er komt veel langs.
Ik heb wel 'n camera gericht op de carport met de jeep erachter. Alleen moest die net vervangen worden (vraag me trouwens af of ik veel aan de beelden had gehad, waarschijnlijk alleen nog maar meer frustratie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...